|
Post by Ida on May 16, 2016 19:54:36 GMT 2
Hiisivuoren tallilaiset poistuvat hetkeksi talliympäristöstä shoppailemaan Hiisijärven ostoskeskukseen. Miten mahtaa käydä, kun lauma tolvanoita lähtevät liikkeelle turvallisen maalaismiljöön ulkopuolelle? Avoin kaikille tallilaisille!
Vilkuilin kelloani hermostuneesti - missä kaikki viipyivät? Seisoin yksin Hiisijärven ostoskeskuksen aulassa odottaen tallikavereitani. Olivatkohan he aloittaneet kierroksensa ilman minua?
|
|
|
Post by Theo on May 16, 2016 20:03:10 GMT 2
Rynnätessäni Hiisijärven ostoskeskuksen aulaan luulin olevani ihan myöhässä, mutta bongasin paikalta vain Idan joten taisi ollakkin muu porukka joka oli vähän myöhässä enkä minä. - Moro Ida! tervehdin tyttöä iloisesti ja kävelin tämän luokse. Ootsä nähny noita muita vielä vai ollaanksme jotenkin aikasessa? kysäisin tältä vielä varmuuden vuoksi.
|
|
|
Post by Ida on May 16, 2016 20:05:25 GMT 2
- Oi heippa! Kiva nähdä joku tuttu naamataulu! huudahdin helpottuneena Theolle, joka oli juuri tupsahtanut paikalle. - Taidetaan olla joo vähän ajoissa kun ei oo muita näkynyt...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:11:50 GMT 2
Jätin skootterini ostoskeskuksen parkkipaikalle ja haroin selväksi kypärän alla takkuuntunutta hiuspehkoani. Ostoskeskuksen aulassa minua odottelivatkin jo Theo ja Iida, joiden ilmeistä saatoin päätellä koko jengin olevan myöhässä, ja heidän odottaneen jo jonkin aikaa. - Mä en silleen yleensä oo myöhässä.. vakuuttelin. - Tiiättekö on kiire, mutta en oo myöhässä.
|
|
|
Post by Theo on May 16, 2016 20:15:11 GMT 2
Sisään käveli Pinja, joka vakuutteli ettei yleensä oo myöhässä. - Haha, ei se mitään. Silleen muodikkaasti myöhässä, eksni? kysäisin virnistäen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:18:14 GMT 2
"Hei moi ihmiset, sori et mä oon myöhässä", läähätin juostuani ympäri ostoskeskusta kaveriporukkaani etsien, "mulla loppu luurista akku enkä voinu sit soittaa kenellekään teistä..."
|
|
|
Post by Ida on May 16, 2016 20:21:07 GMT 2
- No hyvä että ainakin pääsitte paikalle! Parempi myöhään kun ei milloinkaan, sanoin silmää iskien. - Ovatko kaikki jo täällä?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:22:26 GMT 2
- Haha, nimenomaan, naurahdin Theon lotkautukselle. Pian paikalle ilmestyi myös Aurelia, joka valitteli puhelimensa akun loppuneen. - Mulla on matkalaturi, mut se käy vaan iphoneen, onks sulla mikä?
|
|
|
Post by Theo on May 16, 2016 20:23:58 GMT 2
Aureliakin ryntäsi paikalle ihan hengästyneenä, ja naurahdin vähän tälle. - Nosiis toi sun rakas Jemhän ei tänne paikalle ainakaan vielä päässy, kiusoittelin Idaa kun tämä kyseli että onko kaikki paikalla. Eimut se vissiin tulee myöhemmin tai sit ei ollenkaan, totesin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:27:07 GMT 2
"Hei joo vähäks hyvä, enhän mä varmaan ois ilman luuria kestänykää koko tätä aikaa, pakko aina välil sulkeutuu someen, tiedätteks. Ja joo i phone mullakin, tottakai", vastasin Pinjalle virnistäen. "Ja hei Theo, älä viitti kiusaa toista!" ojensin poikaa naurahtaen.
"Mihis haluutte ekaks mennä?"
|
|
|
Post by Ida on May 16, 2016 20:31:01 GMT 2
Mulkoilin Theoa mukamas kiukkuisesti, ja pienesti punastuen vilkuilin ympärilleni, ettei Jem vain kuullut. Aurelia sai onneksi laturin lainaksi, ja nyt hän uteli seuraavaa siirtoamme. - Käydään syömässä jossain! Kauhea nälkä!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:33:34 GMT 2
- Subille? Tai eiks tässä oo mäkkikin. Vai onks teil massia johonki hienoon ravintolaan?
|
|
|
Post by Theo on May 16, 2016 20:35:21 GMT 2
Virnistin Idalle leikkimielisesti kun tämä mulkoili minua. Aurelia kyseli että mihin me ekana mentäis, ja Ida ehdotti syömistä. - Hei mä oon mukana jos me syömään mennään! Kauhee nälkä, mun vatsan muriseminen kuuluu kohta tallille asti. Miten ois joku Pizzapaikka tai esimerkiks Raxi, tai sit toi subi mitä Pinja ehotti? kysäisin muilta.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:37:17 GMT 2
"Joo, mennää Raxiin! Kuolen nälkään kohta!" hihkaisin vatsaani hieraisten. Mä olin ollut pitkän päivän koulussa asiakaspalvelussa ja koska koulun ruokalalla oli ollut tarjota vaan kaalilaatikkoa, oli silloinkin jäänyt syömättä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:39:50 GMT 2
- Raxi kelpaa mullekin! En pääse yli niistä grillatuista maisseista ja fetapizzasta ...
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 16, 2016 20:40:21 GMT 2
Puoliksi hölkkäsin Hiisijärven ostoskeskuksen ovista sisään löydettyäni parkkipaikan autolle, miten pienen kylän ostoskeskuksen parkkipaikka saattoikin olla niin täynnä.. Bongasin porukan aika nopeasti ja suuntasin näitä kohti. - Hei, sorry et oon vähän myöhässä! Mitä suunnittelitte? sanoin yhteen henkäykseen päästyäni toisten luokse ihmisjoukon läpi. - Joku puhu ruoasta? kysyin kulmiani kohottaen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:42:52 GMT 2
Emme olleet onneksi ehtineet vielä poistua aulasta, kun Jem laukkasi sisään pääovista. - Ai mukavaa, et säkin ilmestyit! Me puhuttiin et mentäs Raxiin syömään, sanoin vesi kielellä. - Perkule, te saitte mutkin ihan pirun nälkäseksi!
|
|
|
Post by Ida on May 16, 2016 20:44:24 GMT 2
Toiveisiin oli vastattu, ja Jem pyyhälsi paikalle viime hetkellä. - Joo käydään Raxissa, kerroin pojalle ja soin tälle kauneimman hymyni. Pinja valitteli nälkää, joten lähdin samantien harppomaan liukuportaille päin näyttäen tietä muille. Tai no jos oikein muistan niin Rax taisi olla kakkoskerroksessa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 16, 2016 20:44:57 GMT 2
"Moi Jem", tervehdin paikalle ilmestynyttä miehenalkua. "Missäs sä viivyit?"
|
|
|
Post by Theo on May 16, 2016 20:45:30 GMT 2
Jemkin kirmasi paikalle, ja porukka oli yhtä mieltä siitä että menisimme Raxiin syömään. - So Raxi it is... totesin ja lähdin seuraamaan Idaa joka otti porukan johdon.
|
|