Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 20:30:52 GMT 2
Peli on avoin kaikille. Otetaankos tää peli vaikka vähän tutustumisen kannalta kun meitä uusia tänne muutama putkahti?
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ Mä istuin satulahuoneen pöydän ääressä Hongan suitsia kuuraamassa. Mielessä pyöri ainakin tuhat ja sata asiaa, lähinnä uuteen talliin ja sen ihmisiin liittyen. Uuden hoitoponini omistaja oli ollut positiivinen yllätys, mut entäs sitten se muu vakiokalusto? Mä olin sen verran ujo, et mitenhän heidän kanssaan tulisin toimeen?
|
|
|
Post by Ida on May 15, 2016 20:43:34 GMT 2
Työnsin pääni satulahuoneen puolelle, ja huomasin Hongan hoitajan, Aurelian, työn touhussa. Raahasin loputkin ruhostani satulahuoneeseen ja nostin reippaasti kättä tervehtiäkseni Aureliaa. - Heissan! Huudahdin iloisesti tytölle ja istahdin vastapuolelle pöytää.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 20:45:53 GMT 2
Mä olin juuri saanut myöntävän vastauksen hoitajahakemukseeni, ja mä olin päässyt huippusöpön Tintti-ponin hoitajaksi. Olin innostuksesta pinkeänä, ja minun oli pakko piipahtaa tallilla vielä tänään. Hiisivuori sijaitsi pyöräilymatkan päässä, joten olin polkaissut nopeasti paikalle. Talli oli minulle vielä ihan uppo-outo, joten harhailin tyhjää tallikäytävää pitkin, kunnes erehdyin astumaan matalasta, puisesta ovesta sisään. Suorastaan säpsähdin huoneen keskellä, pöydän ääressä istuvaa tummatukkaista naista, joka paraikaa hankasi suitsia pesusieni vaahdoten. - Öö, sori.. osaisitsä sanoo, missä toi Tintti asuu?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 20:49:30 GMT 2
"Ai kato moi!" hymyilin Idalle, joka oli tupsahtanut satulahuoneeseen, "mitäs sinä?" jatkoin ja katselin tyttöä päästä varpaisiin. Oli siinä muikkelilla näköä, ehkä jopa pieni kateus valtas mut hetkeksi. Havahduin kuitenkin mietteistäni, kun ruskeetukkanen tyttö pölähti paikalle kysyen Tintin karsinaa. "Sori, mä en valitettavasti osaa neuvoa. Kysy Idalta, hän vissiin tietää tallin vähän paremmin ku mä", sanoin tytölle ja pikaisesti osoitin hoitoponini omistajaa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 20:56:04 GMT 2
Astuin peremmälle satulahuoneeseen vaivihkaa etsiskellen edes Tintin varusteita, josko olisin liittynyt seuraan varusteita puhdistamaan. Tummahiuksinen nainen ei osannut neuvoa tietäni Tintin karsinalle, mutta hän osoitti vieressään seisovaa vaaleaverikköä. Siirsin katseeni toiveikkaasti häneen ja lisäsin: - Juu mä oon tosiaan uus täällä, jos ehtisin ekan silmäyksen luoda Tinttiin, kun mä alotin sen hoitajana.
|
|
|
Post by Ida on May 15, 2016 21:00:55 GMT 2
- Eipä mitään kurjuutta kummempaa, vastasin virnistäen Aurelialle. - Entäs sä? Samassa satulahuoneeseen tupsahti uusi tyttö, joka kysyi Tintin olinpaikkaa. - Se on tossa toisiksi lähimmässä karsinassa, näet kyltistä sen nimen, selitin tytölle iloisesti. Olin hyvin innoissani uudesta tallilaisesta, ja tämä kertoi hoitavansa suloista Tintti-ponia.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:04:43 GMT 2
- Kiitti! Mäpäs käyn kohta moikkaamas sitä, hymyilin. - Onks tässä tilaa, josko mäkin ehtisin tehdä tänään jotain hyödyllistäkin, enkä vaan rapsutella. Nappasin huoneen nurkassa olevasta lavuaarista pesusienen, jota huuhtelin vähän. Vedin Tintin varustepaikalla olevan mustan satulan syliini. - Ootteko te olleet pitkäänki täällä vai?
|
|
|
Post by Theo on May 15, 2016 21:08:08 GMT 2
Kävelin Hiisivuoren satulahuoneen ovea kohden. Olin tänään saanut Kusti-nimisen ponin hoitajapestin, ja olin niin innosta piukeana että päätin kiepahtaa tallilla vielä tänään. Vetäisin satulahuoneen oven sen puisesta kahvasta auki, ja astuin sisälle oven sulkeutuessa perässäni. - Moro! tervehdin. Oon Kustin uus hoitaja, selitin hiukan vaivalloisesti.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:11:33 GMT 2
"Mä oon ollut täällä vasta tän päivän", naurahdin tytölle, joka alkoi kuuraamaan Tintin satulaa. "Mikäs sun nimes muuten on?" Samassa satulahuoneen ovi kävi jälleen ja sisään astui miespuolinen henkilö. Kun meijän katseet kohtas, mä olin lähellä saada sydärin. "THEO!!" rääkäisin ja jäin tuijottamaan suu auki poikaa, joka kertoi olevansa Kustin hoitaja.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:15:35 GMT 2
- Ai hitto enhän mä oo edes esitellyt itteäni! Mä oon Pinja, ehdin juuri ja juuri sanomaan, mutta en tiedä kuuliko kukaan oikeasti nimeäni, sillä satulahuoneen ovi kävi taas ja sisään astui tällä kertaa miespuolinen henkilö, ja aiheutti samalla jonkinlaisen kohtauksen.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 15, 2016 21:16:05 GMT 2
Talutin juuri Smirkyn karsinaansa ja otin varusteet tammalta nopeasti pois, kun kuulin satulahuoneesta rääkäisyn. "Mitäs täällä on meneillään?" kävelin satulahuoneeseen satula ja suitset toisessa kädessäni. "Hey Theo, what's up" moikkasin poikkaa, jolle olin joskus jutellut lukiolla käydessäni ennen kuin siirryin laittamaan Smirkyn varusteita paikalleen.
|
|
|
Post by Ida on May 15, 2016 21:20:56 GMT 2
Istuin vain hiljaa aloillani ja seurasin tallin tapahtumia mielenkiinnolla - en ollut ikinä nähnyt sunnuntaina näin kovaa liikennettä tallissa! Satulahuoneseen oli pelmahtanut minulle vieras poika, jonka Aurelia ja ilmeisesti Jemkin tunnisti. Yritin välittömästi ehostaa hiuksiani ja korjasin ryhtiäni. - Tunnetteko te toisenne? Minun oli aivan pakko kysyä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:24:06 GMT 2
Tunsin itseni jokseenkin ulkopuoliseksi, sillä kaikki tuntuivat tuntevan toisensa minua lukuunottamatta. Pyörittelin päätäni suu auki vuoroin joka suuntaan. - Olisko joku esittäytymiskierros paikoillaan? kutristin kulmiani ja nojasin kyynärpääni pöydänreunaa vasten.
|
|
|
Post by Theo on May 15, 2016 21:26:38 GMT 2
Melkeimpä heti huoneeseen astuttuani kohtasin pöydän ääressä istuvan Aurelian katseen. Ennenkuin ehdin mitään sanomaan, Aurelia ehtikin jo tunnistaa minut ja ilmoitti siitä kovaäänisesti - samaan aikaan ruskeahiuksinen tyttö esitteli itseään Pinjaksi. Ennenkuin ehdin sanomaan mitään, ovesta käveli sisään Jem, tuttuni lukiolta. - Herranjumala täällähän on kasoittain tuttuja, ihmettelin ääneen ja näytin sataprosenttisen varmasti puusta tippuneelta linnulta. Ja joo, Aurelia on mun frendi ja tän Jemin tunnen lukiolta, vastasin blondille tytölle joka kysyi että tunnemmeko toisemme.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:31:14 GMT 2
"Ei perkule jäbä, mitä kuuluu?" hymähdin ja loin arvioivan katseen myös toiseen paikalle pölähtäneeseen miespuoliseen henkilöön. "Ja Pinja, esittäytymiskierros ois tosiaanki paikallaan. Jos mä vaikka alotan; eli oon Aurelia, just 19-vuotta täyttäny, opiskelen parturikampaajaks. Ja tosiaan Theo on mun tuttuja, mut en ois IKINÄ uskonu, et meijän jälleennäkeminen tapahtuis heppatallilla!" Samassa heitin käteni suuni eteen. Mitä ihmettä, ujo minä puhua pälpättämässä kuin mikäkin papupata? Oliskohan ollut aika vetäytyä jälleen kuoreensa?
|
|
|
Post by Theo on May 15, 2016 21:36:14 GMT 2
- Mitäs tässä, lukio painaa päälle, vastasin Aurelialle joka kyseli kuulumisia. Mä voin muuten jatkaa tätä meiän esittelykierrosta. Oon siis Theodore, mut luoja varjelkoon jos mua sillä nimellä kutsutte - tottelen vaan nimeä Theo. Oon 18-vuotias ja vielä jumissa lukiossa, selostin ja istuuduin satulahuoneen sohvalle.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:39:36 GMT 2
Vilkaisin tätä blondia naista, joka tuntui olevan minun lisäkseni ainoa tämän valtavan kolmiodraaman ulkopuolella. Onneksi tilannetta selkeytettiin hieman minullekin, ja Aureliaksi esittäytynyt nainen uskaltautui aloittamaan esittelykierroksen. - Huh, mä jo aloin menee ihan sekasin, naurahdin. - Oon siis Pinja, 17 vuotta ja käyn kans lukios. Missä päin te ootte, en oo teihin kyllä törmänny, mut toisaalt mä käyn tos naapurikaupungin ilmasutaidon lukios, joten.. loin poikiin kysyvät katseet.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 15, 2016 21:41:03 GMT 2
Vilkaisin vuoronperään jokaista satulahuoneessa ja hymähdin kaaokselle joka huoneessa vallitsi sillä hetkellä. "Theo ja mä tunnetaan joo lukiolta", sanoin Idalle Theon jälkeen ja katsahdin kahta uutta tyttöä, joista toinen kyseli Theon kuulumisia ja esittäytyi Aureliaksi. "I'm Jeremy, mut kutsukaa vaan Jemiksi. 19-vuotias ja vielä toistaseksi abi ja Hiisijärven lukiosta, alunperin walesista ja briteistä", esittelin itseni Pinjan jälkeen, puhuen enemmän walesittain kuin oli tarkoitus. Jäin nojailemaan satulahuoneen seinään satulatelineiden vieressä ja seuraamaan tilannetta.
|
|
|
Post by Ida on May 15, 2016 21:45:05 GMT 2
Aina yhtä hurmaava Jem esitteli itsensä uusille tuttavuuksille, jonka jälkeen päätin avata oman suuni. - Oon Ida, käyn kans Hiisijärven lukiota mut oon tokalla luokalla vasta, selitin. - Ja täytän muuten pian 18! Se vaan, että "ihan pian", kuten olin äsken ilmaissut, tarkoitti kohdallani tuskaisaa puolta vuotta. - Voi tätä loppuvuoden lapsien kirousta, manasin vahingossa ääneen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:47:08 GMT 2
Kuuntelin hiljaa ja mielenkiinnolla, kun muut esittelivät itseään. Theon mysteerikaveri osottautui Jeremyksi ja kun mä katselin kuinka rauhallinen ja cool se oli, mua rupes hävettämään mun aiempi äänenkäyttö. Mä vein putipuhtaat suitset takas naulakkoon ja otin tilalle satulan. Mä en tiennyt nautinko mä tästä puunaamisesta ja putsaamisesta vai halusinko mä vaan antaa itestäni hyvän kuvan Idalle, joka manasi nuorta ikäänsä. "Kituvuosi menossa, voi sua", naurahdin vaaleatukkaiselle tytölle.
|
|