|
Post by Theo on May 15, 2016 21:48:05 GMT 2
Pinja kyseli että mistäpäin minä ja Jem oltiin, ja Jem rupesi esittelemään itseään. Kun Jem lopetti puheenvuoronsa, alkoi itsensä Idaksi esitellyt blondi kertomaan itsestään. Idan lopetettua avasin jälleen suuni. - Oon ite alkujaan kotoisin Amerikasta, mut täällä Suomessa oon asunut lähes koko ikäni. Ja Hiisijärvelle muutin vasta kun siirryin lukioon, eli muutama vuosi takaperin. Käyn tosiaan kanssa ihan tota Hiisijärven lukiota, tarinoin ja tarkkailin samaan aikaan huoneessa olijoita.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:52:03 GMT 2
Huoneessa olisi tarvinnut puheenvuorot, sillä päälekkäisiltä repliikeiltä ei tunnuttu välttyvän. - Mä oon muuten ihan Suomest, mut mun äiti on thaimaalainen, korjasin kaikki ennakkoluulot jo heti alkuun, kun puheenaihe siirtyi kotimaihin. Hiisivuoressa olikin porukkaa niin jenkeistä kuin briteistäkin, mutta itse olin aina kiusaamistaustan vuoksi valppaana selventämään hiukan perussuomalaista tummemman ulkokuoreni.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 15, 2016 21:54:09 GMT 2
Virnistin itsekseni Idan manaukselle ja unohduin ajatuksiini vaaleaverikköä tuijottaen, kunnes havahduin hetken kuluttua ja siirsin katseeni kiertämään huoneessa. Tallilla oli enemmän vilinää kuin olin odottanut sunnuntai-iltana olevan ja se toi toisaalta Englannin mieleeni, kun olimme olleet Smirkyn kanssa parin sadan hevosen tallilla. Vilkaisin Theoa tämän esitellessä itsensä ja hain nahkasaippuan hyllystä alkaen putsaamaan Smirkyn jo ennestään turhankin kiiltävää satulaa ja hymähdin itsekseni Pinjan esitellessä itsensä. Hiisivuoreen oli eksynyt porukkaa vähän joka puolelta maapalloa, mikä oli toisaalta aika huvittavaa näin pienessä paikassa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 21:55:55 GMT 2
"No jopas on kansainvälistä touhua", hymähdin huvittuneena. "Mä ite oon vaan tällänen supertylsä supisuomalainen. Yleensä kyl kaikki kyselee multa, et onko mussa jotain ulkomaitakin. Mut eipä viimesimmän tiedon mukaan ole ei."
|
|
|
Post by Theo on May 15, 2016 21:59:41 GMT 2
- Mitenköhän tänne Hiisivuoreen sattui näin paljon ruuhkaa just tänä samaisena sunnuntai-iltana... pohdin ääneen ja pudistin hiukan päätäni huvittuneena.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 22:01:27 GMT 2
"No eiku miten sä osuit just tänne", hymähdin osoittaen kysymykseni Theolle. "Mä en ees tiennyt, että sä harrastat hevosia!"
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 22:03:44 GMT 2
- Koulu ei enää jaksa innostaa näin keväisin, niin kaikki painuu harrastusten pariin, eli tallille, hymyilin Theon pohdiskellessa satulahuoneen ruuhkaa. Minä nakkasin Tintin puhtaat varusteet takaisin paikoilleen, mutta istahdin vielä pulinapöydän ääreen, sillä ehtisin käydä rapsuttelemassa Tinttiä vielä juuri ennen lähtöäni - mulla kun ei ollut varsinaisia kotiintuloaikoja.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 15, 2016 22:05:22 GMT 2
Kuuntelin Aurelian, Theon ja Pinjan pohtimista ja virnuilin Theolle Aurelian ihmetellessä tämän Hiisivuoressa oloa. "That's interesting though", yhdyin Aurelian kommenttiin, "En mäkään oo kuullut tästä harrastuksesta", totesin ja jäin tuijottamaan toista poikaa.
|
|
|
Post by Theo on May 15, 2016 22:07:49 GMT 2
- Hah, sitä ei moni tiiä joo - tää on kyl aika uskomatonta et minä ja kaks mun tuttua osuttiin samalle tallille. Pinja aloitti keskusteluntynkää koulusta, ja tunsin samaistuvani tytön ajatuksiin täysin joten päätin avata suuni uudelleen. - Joo mua ei oikeen muutenkaan kiinnosta toi koulu kun tunnit sunmuut kuluu lähinnä nukkumalla, niin keväällä sitten kiinnostaa vielä entistä vähemmän.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 22:09:36 GMT 2
- Oon elämäni aikana tuntenut vaan kaks heppamiestä, mut silti kaikki maailmanhuiput on tyyliin aina miehiä, mistähän ne oikeen kasvaa? mutisin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 22:11:08 GMT 2
Kuuntelin huvittuneesti Theon ja Pinjan vinkumista koulunkäynnistä. "Mä ainakin rakastan mun alaa, voisin olla koulussa yötä päivää", totesin ja vein satulankin takasin paikoilleen. Nostin syliini repun ja aloin kaivaa sen sisältöä. "Tääl on muuten muutamat pullat kaikille jos kelpaa", virnistin nostaen pienen läpinäkyvän muovipussin pöydälle, "mummoni leipomia ja yleensä kaikkien suurinta herkkua. Ruualla saa kavereita, tietteks?"
|
|
|
Post by Ida on May 15, 2016 22:12:51 GMT 2
- Ne tulee varmaan jostain hevosperheistä ja sitä kautta tulee huipulle. Ratsastuskouluilla poikia harvemmin näkee, totesin Pinjalle mietteliäänä ja kiinnitin huomiota Aurelian tuomaan muovipussiin. Pullia! - Sait minusta jo sielunkumppanin! Huudahdin ja syöksyin pussia kohti.
|
|
|
Post by Theo on May 15, 2016 22:13:27 GMT 2
Aurelia alkoi yhtäkkiä tarjoilemaan pullia meille muille, ja tilanne oli jotenkin tosi koominen ja tyrskähdin vähän mutta pidättelin naurua. - Ootsä varma ettet yritä myrkyttää meitä noilla sun pullilla? kysyin sitten huolestuneella ilmeellä kulmakarvat koholla.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 22:14:33 GMT 2
- Voi kumpa mäki löytäsin vielä joskus sellasen alan, niiku joku lääkäri tms olis kiva, mut täällä se on kumminki vaan jotain maksakirroosii ja humalaisten tikkaamista.. loin Aureliaan kateellisen katseen. - Mutta toisaalta lääketiede olis kiinnostavaa. Aurelia nosti repustaan esiin läpinäkyvän muovipussin, jonka sisältö sai heti veden nousemaan kielelle. - Tie Pinjan sydämeen käy vatsan kautta!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 22:17:02 GMT 2
"Naama kii, Theo!" naurahdin ja läpsäisin leikkisästi poikaa käsivarteen. "Mä mitään yritä myrkyttää. Mut omapa on menetykses, jos jätät syömättä. Eiks ookin hyviä hei?" myhäilin osoittaen kysymyksen tytöille, jotka olivat jo pulliensa kimpussa.
|
|
|
Post by Theo on May 15, 2016 22:19:07 GMT 2
Virnistin Aurelialle joka rupes kehumaan pulliaan. - Kaipa mäki nyt sitten näitä sun mahtipullias maistan, totesin huvittuneesti ja nappasin pussista yhden.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 15, 2016 22:20:17 GMT 2
"Hey c'moon, Who would poison buns?" tyrskähdin Theon kommentille. "Mä en kuitenkaa oo ihan niin pullien ystävä, kai liika brittiläinen tai jotain", heilautin kättäni Aureliaa kohden ja jatkoin satulan kiillottamista.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 22:20:18 GMT 2
- Mahtavia! Olispa mun mummo vielä elossa! Mä niiin muistan ne lapsuudenkesät sen maatilal, tosin sillon mulle ei kelvannut karjalanpiirakat koska se ruistaikina mikälie hyi, vaan mä söin aina vaan sokerikuutioit suoraan kulhosta.
|
|
|
Post by Theo on May 15, 2016 22:24:01 GMT 2
- Onhan nää kyllä aika hyviä, totesin ahmittuani jo pullan muutamalla puraisulla. Riittääks siältä tälläselle epäilevälle lapsokaiselle vielä toinen? kysäisin katsahtaen Aureliaa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 22:27:31 GMT 2
"Syökää pois vaan", hymyilin tarjoten pussia Theoa kohti, "mut katokin et oli viimenen kerta ku epäilet mun tuomisia. Muuten myrkytän sun pöperös oikeesti."
|
|