|
Post by allu on Nov 23, 2016 19:46:11 GMT 2
Saavuitko juuri pakkasen kirpeältä maastolenkiltä? Tai kenties sait juuri hoitoheppasi kuraiset jalat pestyä? Vai avustitko ahkerana alkeistunnilla? Joka tapauksessa nyt on oikea hetki istahtaa hetkeksi satulahuoneen sohvanurkkaan siemailemaan höyryävää kahvia ja jutustelemaan muiden tallilaisten kanssa!
Täällä saa keskustella ihan vapaamuotoisesti lähestulkoon kaikesta maan ja taivaan välillä. Keskustelu voi liittyä talliin ja hahmoihin, mutta sen ei välttämättä tarvitse liittyä mitenkään tähän virtuaalitodellisuuteen, vaan jutustelu voi hyvin poiketa myös IRL-elämän puolelle. Täällä on siis rentoa jutustelua kaikinpuolin hyvässä ja lämminhenkisessä seurassa!
|
|
|
Post by allu on Nov 27, 2016 18:10:15 GMT 2
Heii, rohkeesti vaan tännekin keskustelua kehiin Jos nyt minä aloittaisin, että saisin tännekin jotain aktiivisuutta.. Mitäs teille kaikille kuuluu näin sunnintai iltaan? Itse olen tässä viimeisen tunnin päivitellyt sivuja, (sitä perus vapaa-ajan mielipuuhaa..) ja katsellut ikkunasta pimeyteen ja juuri ja juuri erottuvaan lumipyryyn. Kohta pitäis aloittaa varmaan leipominen, voin kun otin kakkua varten sulamaan jo tuntisitten, hups
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 27, 2016 18:45:49 GMT 2
Voi vitsi, nyt munkin tekee mieli alkaa leipoa kun siitä puhe! Joku juustokakku olis niin mahtava, ehkä tästä kohta hipsinkin kauppaan. Muuten mulle on kuulunut aika kiireistä, kun jostain syystä koulujuttuja hieman kasaantunut ja tenttejäkin on joka viikko vähintään yksi joulukuun puoleen väliin asti. Ja tietenkin lukemisen sijasta tekee mieli pyöriä täällä Hiisiksessä tai vaikka laittaa ruokaa, mutta tenttimateriaaleja ei millään jaksaisi avata. Noh, ehkä sitten viimeisenä iltana.
|
|
Marcus
Menossa mukana
Huimapää, tyhmänrohkea, Dimman pikkuveljenäkin tunnettu miehenalku.
Character Age: 22
Character Gender: Male
|
Post by Marcus on Nov 27, 2016 18:51:26 GMT 2
Nyt kun leipomisen mainitsitte, niin itse tuli tehtyä joulutorttuja tuossa tunti sitten Tuli hyviä! Uuteen koneeseen oon koittanu tottua tässä pikkuhiljaa ja kirjoituskin alkaa sujumaan ihan okei hyvin, vaikka Vallu näkikin tarinassa "kauheusunia", eikä suinkaan kauneusunia Huomenna ja ylihuomenna sitten ensiapukurssi koululla, huhhuh. Välillä tuntuu, ettei jaksa ollenkaan koko koulua (Vois vaan voittaa Lotossa ja muuttaa etelään), mutta kyllä se siitä!
|
|
|
Post by allu on Nov 27, 2016 19:02:53 GMT 2
Pakko kompata molempia, koulustressi on ehkä pahinta ikinä Mulla onneksi ollut viime aikoina jopa yllättävän paljon ylimääräistä aikaa, oon kyllä aika tehokkaasti tuhlannut sen kaikkeen muuhun, kuin täällä pyörimiseen, joskin tästä ulkoasusta ja muista voisi ehkä päätellä jotain ihan muuta.. Ulkoasusta puheen ollen yritin äsken perehtyä paremmin noihin koodi hommiin, mutta olen onnistunut ihan kokonaan kadottamaan sen kohdan, mistä sai tuota lumisadetta säädeltyä, oon oikeasti aikas tumpelo koodipuolella! Mutta yritän vielä etsiä sitä ja toinen minkä todella haluaisin muokata, on se, että pääsisi takaisin edelliselle alueelle helpommin eli juurikin nämä mitä Elias mulle vinkkasi! Itse oon tosiaan leipomassa Sacherkakkua, ihan ekaa kertaa, että saa nähdä mitä tästä tulee Alunperin piti kyllä jotain jouluisempaa pyöräyttää kun kerta eka adventti, mutta tuo ohje tuli eilen jostain vastaan ja päätin tarttua härkää sarvista.. (aika kauhean suklaahimon säestämänä..)
|
|
Marcus
Menossa mukana
|
Post by Marcus on Nov 27, 2016 19:21:38 GMT 2
Sacherkakkua oi nam! Ite en ookaan koskaan sitä itse leiponut, äiti tosin koitti ja onnistui hyvin Täytyisi vaan löytää hyvä hillo sinne väliin... Aika oleellinen osa kuitenkin koko kakkua ja jos on kovin karvasta, niin pilaa koko hoidon Pitäisköhän sitä ottaa taas kirja käteen vai keksisikö jotain pikselimaailmassa... Olisi 40min suurinpiirtein aikaa. Mikään ei oikein jaksa innostaa, ei edes se kirja. Ihan tyhmää tällainen
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 27, 2016 19:31:28 GMT 2
Komppailen sitä että Sacherkakku on kyllä hyvää, en ole itse kokeillut tosin koskaan leipoa sitä. Mun erikoisuus on varmaan monikerroksiset suklaakakut rahkatäytteellä. Tosta lumisateesta ja ulkoasusta, en tiedä mikä tässä silloin aluksi oli, ehkä liikaa välilehtiä ja ohjelmia auki, mutta nyt ei ole tuntunut ollenkaan niin raskaalta ja ihan normaalisti pyörii kirjoitus ja scrollaus, joten mun puolesta ei tarvii tehdä lumisateelle mitään, jos kenelläkään muulla ei ilmene ongelmia. Mä alotin kirjoittelemaan taas uutta tarinaa vaikka vasta aamupäivällä kirjoittelin tuon edellisenkin. Noi allun ihanat kommentit vaan innostaa kirjoittamaan lisää ja lisää. Melkein tekisi mieli ottaa täältä hoitohevonen, vaikka ei niitä näytä nyt oikein olevan jäljelläkään. Manta kun ei ehkä ole ihan Eliaksen tyylinen (tai kokoinen).
|
|
|
Post by allu on Nov 27, 2016 19:47:45 GMT 2
Mä sain nyt kakkupohjan uuniin, joten palailin taas takaisin tänne virtuaalimaailman syövereihin. Saa nähdä tosin mitä tosta tulee - en kovin kuohkeaksi sitä oikein saanut.. D: Nyt tuntuu mun kone junnaavan tuon lumisateen takia, aina kun se alkaa alusta, pysähtyy kirjoittaminenkin hetkeksi.. En tiedä sitten miksi, koska aiemmin ei ollut mitään ongelmia tän kanssa. Voi toki johtua huonosta netistäkin, tuntuu näet muutenkin hidastelevan tällä hetkellä.. Oi että, oispa ihanaa kun olisi tuo 40 min aikaa! Siis todella positiivinen ongelma kun ei tiedä mitä tehdä.. Ja Elias, kiitos paljon, mä tykkään jotenkin todella paljon sun kirjoitustyylistä, ilo on lukijan puolella! Jos Manta ei ole ihan sulle sopivin vaihtoehto, voisin vinkata, että Hiisivuoreen on muuttamassa ensi viikolla kaksi uutta asukkia En tiedä saisinko tätä vielä paljastaa, mutta toinen näistä voisi olla enemmän sun tyylinen, en tosin tiedä aivan mitä haet. Lisäksi pari hevosta saattaa vapautua lähiaikoina hoitajahakuun, meillä kun kaikki hoitajat ei ole tällä hetkellä aktiivisimmillaan, vaikka määrä onkin ihan huipussaan!
|
|
|
Post by allu on Nov 27, 2016 19:48:56 GMT 2
Ei Hiisiksen pitänyt laajeta, mutta tää hevosten määrä on nyt vaan räjähtämässä käsiin.. Ehkä se tästä, jos vaan osaisi välillä olla hankkimatta uusia asukkeja tai luopua vanhoista..
|
|
|
Post by Theo on Nov 27, 2016 21:33:04 GMT 2
Bilsan esitelmän tekemisen sijasta päätin tulla selailemaan Hiisiksen foorumia, ja kääk kun tuntuu että täällä on tapahtunut tänkin päivän aikana paljon! Ja nyt kun luin näitä teiän leipomis juttuja niin tuli kauhee makeanhimo. D:
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Nov 28, 2016 15:07:18 GMT 2
Oi, ei pitikin tulla juuri nyt seikkailemaan Hiisiksen foorumille Mäkin oon leiponut, joulutorttuja ja pipareita viikonloppuna kun olisi pitänyt tehdä kouluhommia ja lukea tenttiin.. Komppaan kyllä Theoa, hämmennyin kun täällä oli tapahtunut niin paljon mutta hyvä juttu vaan! Tänään onneksi sain vähän tehtyä kieliopin tehtäviä ja kohta käydään Ideaparkissa kaverin kanssa, tentinhän ehtii vikana iltana :'D
|
|
|
Post by allu on Nov 28, 2016 17:12:33 GMT 2
Haha, no eihän täällä nyt kuitenkaan mitään sen ihmeellisempää oo tapahtunu.. Yritin viikonlopun aikana saada aikaan tuhat muutakin juttua (mm. suunnitella tulevaa joulukalenteria, valmennusryhmästä ja tulevista kursseista tarkempaa infoa, sekä tallipäivikseen jotain tarinaa) mutta en ihan onnistunut suurissa tavoitteissani Sain muuten tuohon kakkuun tänään vihdoin kuorrutteenkin ja onnistui yllättävän hyvin! Väliin laitoin aprikoosihilloa ja hyvin sopi kakkuun! Vielä pitäis tehdä niitä joulutorttuja, tai ainakin tavarat on ostettu jos jaksais leipoa Tänään ei taida ehtiä, sen verran onnistuneesti tuli fysiikantyö tähän eteen, että menee tästä varmaan melkolailla koko ilta siihen, illalla vielä puolentoista tunnin mittaiset treenit päälle.. Mutta tulin hetkeksi tänne "hengähtämään", kun ei jaksa koulujuttuja heti koulusta tullessa aloittaa
|
|
Marcus
Menossa mukana
|
Post by Marcus on Nov 28, 2016 17:23:56 GMT 2
Yllätys yllätys minäkin löysin tieni tänne Hiisiksen foorumille, vaikka koulujuttuja pitäisi tehdä. Plääh Jos sitä hetken paneutuisi siihen ja laittaisi sitten vaikka saunan päälle. Saa mies kyllä hieroo tänään, kun on sen verran niskat jumissa Allu tuo on paha tuo "tulin hetkeksi tänne hengähtämään". Pitkittyy vaan ja unohtuu pikselimaailmaan
|
|
|
Post by allu on Nov 28, 2016 17:35:16 GMT 2
Olet niin oikeassa! Mun piti tulla tänne puoleksi tunniksi, olen nyt ollut puoli tuntia, enkä todellakaan halua vielä jatkaa koulujuttujen parissa Ehkä mä kommentoin vielä nuo pari Eliaksen tarinaa ja yritän sitten irrottautua toisiin tehtäviin..
|
|
Marcus
Menossa mukana
|
Post by Marcus on Nov 28, 2016 18:08:35 GMT 2
Ite sain onneks suurimman osan tuosta tehtävästä tehdyksi, mutta vielä olisi kaksi kohtaa huomiselle... Ihan tyhmiä tällaset yrittäjyyden tehtävät Pitää vielä yhdet laukat arpoa ja ilmoitella showponit kisoihin. Jos sitä sitten olisi mies tullut kotiin ja pääsisi saunaan!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 28, 2016 18:27:32 GMT 2
Tää on kyllä aina niin tätä kun koneelle istuu tekemään koulujuttuja, niin tekee mieli ensin vilkasta vähän Hiisistä ja kaikkia muita sivuja, ja loppujen aikaa jää niille koulujutuille vähän suunniteltua vähemmän.. Mitäs te muuten opiskelette, jos saa udella?
|
|
Marcus
Menossa mukana
|
Post by Marcus on Nov 28, 2016 18:35:12 GMT 2
Mä opiskelen hevostaloutta Jokimaalla Välillä tulee kyllä mietittyä, miksi en hakenut vaikka vaan lähihoitajaksi, mutta kai se tästä! Täytyy vaikka sitten kouluttautua vielä eteenpäin ja perustaa vaikka oma yritys. Saa nähdä, miten ajatus muotoutuu tässä parin vuoden aikana. Tietty jos saisi töitä kivalta tallilta tästä läheltä, edes kohtuullisella palkalla, niin miksipä ei sinne hetkeksi jäisi ja kouluttautuisi sitten myöhemmin lisää jos siltä tuntuu Haaveissa on toki hyvä elää...
|
|
|
Post by allu on Nov 28, 2016 19:00:55 GMT 2
Uuu Marcus, mulla ois toi tulevaisuudessa suunnitelmissa! Peruskoulun ysiluokkaa suoritava täällä hei ens vuonna ois tosiaan tarkoitushakea suorittamaan hevostalouden pt:tä (tai ratsastuksenohjaajaksi!) joka tapauksessa olis ajatuksena suoritaa tää kolmoistutkintona koska tulevaisuudessa haluaisin päästä lääkkikseen ja sitä varten pitäis kirjoittaa mitä kaikkia - pitkä matikka,fysiikka, bilsa, kemia..
|
|
Marcus
Menossa mukana
|
Post by Marcus on Nov 28, 2016 19:09:02 GMT 2
Ainakin meillä Jokimaalla hevostalouden pt:ssä suuntaudutaan joko ratsastuksenohjaajiksi tai sitten ravipuolelle Ite aattelin sitä ravipuolta <3
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 28, 2016 19:38:54 GMT 2
Ohoh, mä olin ihan varma että allu olisit irl vähintään reilu parikymppinen Tästä taas huomaa että välillä on niin vaikeaa arvioida ihmisten ikää varsinkaan vain nettikeskustelun perusteella. Ite oon kauppakorkeessa ekaa vuotta, tuli lukion jälkeen pari välivuotta kun en keksinyt sitä omaa juttua. Mut ehkäpä tää olis se, ainakin tuntuu paremmalta kuin automaatiotekniikka, jota tuli puoli vuotta kokeiltua.
|
|