heta
Menossa mukana
|
Post by heta on Apr 4, 2017 10:51:39 GMT 2
Tänne ei näköjään oo hetkeen kirjoiteltu mitään, mutta kai mäkin voisin vähän tulla 'avaamaan' mun IRL-elämää ! Oon tosiaan valmistunu vuos sitten lähihoitajaksi, jonka jälkeen tein 9kk pitkäaikaista sijaisuutta eräässä palvelutalossa. Työttömänä oon nyt ollu kuukauden päivät, tosin ens viikon alussa pitäs alkaa taasen lähihoitajan hommat. Oon lähössä tän kuun lopussa kahdeksi viikoksi interrail-reissulle, joka jännittää mua ihan törkeästi. Oon hakenut opiskelemaan eläintenhoitajaksi, jonne toivottavasti pääsen kouluun ensi syksyksi. Tää alkuvuosi on ollu mulle tosi rankka - mies lähti armeijaan tammikuussa ja on siellä koko tän vuoden. Jäätävä ikävä on kokoajan, mutta onneks nähdään kuitenkin melkeen joka viikonloppu ja tästä meiltä ei oo kun vajaan tunnin matka Niinisaloon. Mulla on tosiaan oma puoliylläpito lv-ruuna, joka onneksi antaa mulle tekemistä näille yksinäisille arkipäiville. Ja 20v kriisi senkun lähestyy - tuntuu et just täysin 18 ja nyt jo pyöreät eessä kesällä.
|
|
|
Post by allu on Apr 4, 2017 17:27:01 GMT 2
Millaista lähihoitajan työ ihan käytännössä on? Olen miettinyt tätä kun serkku opiskelee lähihoitajaksi ja oon vähän pihalla kun silloin tällöin jutellaan yms. Olisi kiva jos joku vähän valaisisi, vaikka siis joo, tiedän kyllä suurin pirtein mitä lähihoitajat tekee. Ihan pian tulee kaksi vuotta kuluneeksi päivästä, kun mun elämäni hevonen lopetettiin, hänkin oli lv-ruuna. Useamman vuoden vuokrasin tätä hevosta pari kertaa viikossa ja kävin lisäksi tunneilla. Myöhemmin kesällä myös ylläpidossa, mutta omistaja olisi halunnut, että ostan hevosen, sillä varaa siihen ei ilmeisesti hänellä ollut. En kuitenkaan pystynyt hevosta ostamaan, kun ei mullakaan olisi ollut varaa koko ylläpitoon + hinta oli sen ikäiselle ja kuntoiselle hevoselle ihan ylikorkea.. Millainen tyyppi tää sun puoliylläpitoheppa on, jos saan kysyä? Itse olen pyörinyt täällä vaikka mun pitäis käytännössä vain levätä - eli nukkua sängyssä, ei kukaan kuitenkaan 24/7 sitä jaksa tehdä, kun ei ole ihan hirveä olokaan! Mulla on ollut nyt flunssa 4 viikkoa, oon käynyt kaksi kertaa lääkärissä - ensimmäisestä kerrasta ei mitään iloa, toisella kerralla nyt sitten selvisi, että kyseessä keuhkokuume.. :/ Vaikka kuumetta ei olekkaan juuri nimeksikään. Eiköhän tästä nyt lääkkeiden ja levon avulla selvitä viikossa, onneksi!
|
|
heta
Menossa mukana
|
Post by heta on Apr 5, 2017 9:55:13 GMT 2
Riippuu paljon paikasta, työkavereista, esimiehestä, asukkaiden määrästä ym. Mä siis itse 'päätin' jäädä työttömäksi. Varmaan olisin jatkoa saanutkin, mutta tuntui että pää hajoaa jos en saa nyt hetkeä olla ajatusteni kanssa, ilman turhaa työstressiä. Ikäihmisten kanssa mä oon aina töitä tehnyt ja yhden harjoittelun aikanaan lasten kanssa. Mummut ja papat on silti ihan best, vaikka välillä osaa olla inhottaviakin. Vaihtelevaahan se on ja stressaavaa ajoittain - varsinkin lääkkeiden kanssa pelatessa saa aina olla tosi tarkkana. Siitäkin mä otin välillä kyllä ihan turhaa stressiä, saatoin oikeasti 10 x katsoa että otin oikeat pillerit. Mutta musta aivan liian aliarvostettu ammatti. Ja koska työntekijöitä vähennetään jatkuvasti, vanhuksia tuodaan lisää - ei riitä aika tekemään kaikkea mitä tahtoisi tehdä. Sitten valitetaan kun hoitajat on ihan peestä, kun ei vanhuksia viedä ulos ym. Milläs viet kun ei ole työvoimaa/aikaa? Hevosten ylläpito on kyllä se mihin itselläkään ei raha riittäisi, jos ei toista ylläpitäjää olisi mukana hommassa. Mutta meidän Ville on -06 syntynyt lv-ruuna, tammikuussa tuli vuosi täyteen meidän yhteistä aikaa. Otettiin se meille vähän ku 'sika säkissä', ei siis nähty koko hevosta ennen sitä. Omistaja kyllä oli tuttu, mutta Ville oli ollut muualla ylläpidossa noin vuoden verran. Tää ex-ylläpitäjä oli joku narkkari, jonka Villen omistaja oli sitten saanut selville. Ihan laiha, lihakseton heppahan sieltä tuli. Karvakin oli ihan järkyttävää, kun ei ollut tarpeeksi ravintoa saanut. Tässä vuoden verran massaa kasvatettu ja on siitä kyllä tullut hieno. Ihan mahtava persoona - tosi kiltti, mutta omaa kyllä aina välillä vähän liikaakin neitimäisyyttä - ojia ei voida ylittää ilman tunnin taistelua, vähänkin jos komentaa (koskee) raipalla niin lentää semmoset pukkisarjat ettei mitään rajaa. Lisäksi jos tehdään jotain haastavempaa tehtävää, niin näkyy kyllä taas voimakkaasti tää herran oma tahto. Viimisen lähdön ravannut pari vuotta sitten. Ei kyllä ikinä mitään törkeitä määriä voittanut. Tuntuu että nyt on flunssaa liikkeellä kyllä tosi paljon ! Itelläkin on ollut vähän flunssan poikasta, muttei kuume ole (vielä) noussut. Oli muuten tosi kiva kirjottaa tätä viestiä kun kissa loikoilee välissä näppäimistön päällä ja välillä koittaa napata tekstiä näytöltä tassullaan, kun näyttää ilmeisesti niin leikkisältä kun tää teksti tässä liikkuu.
|
|
|
Post by allu on Apr 5, 2017 20:06:48 GMT 2
Haha, kissat osaa olla joskus hauskoja, mulla itsellä on vain koira enkä kyllä ole niin kissaihminen, vaikka niistä tykkäänkin. Ja kiitos valaisusta, olen kyllä samalla kannalla tuossa että aliarvostettu ammatti, mikä käsitys nyt mulla on ylipäätään! Ja Ville kuulostaa myös mahtavalta tyypiltä, vaikka varmasti ei ole ihan helpoimmasta päästä. Lämppärit on mun mielestä melkein aina ihan mahtavia, ainakin tää mun "elämäni hevonen" oli. Se oli aika vaikea käsitellä, ratsastaessa hankalahko, mutta minä voitin tämän hepan luottamuksen ja se esim. seurasi mua ilman mitään narua, pystyin ratsastamaan sillä vaikka varusteitta jne. vaikka oli meillä vaikeitakin hetkiä..
|
|