Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 21, 2016 20:23:27 GMT 2
Hiisisläisillä meno hallussa kun matkataan halki suomalaisen korven. Tiedossa reipas, rento ja retkeä lenkki, ainakin toivottavasti? Peli on avoinna kaikille!
Satuloin Velmun tallin pihassa, kentän aitaan kiinnitettynä. Kylläpä oli hyvä ilma; aurinko paistoi ja mittari kipusi jopa 20 celssiukseen! Mahtava sää maastolenkille. Olin puhellut muutaman tallilaisen kanssa mahdollisesta maastolenkistä lauantaille, kysynyt asiaa talliltakin. Toistaiseksi en ollut ihan varma, kuinka suuri porukka meitä oikeastaan oli lähdössä. Velmu huiski hännällään laiskasti, kun irrotin sen aidasta. Talutin Velmun kuitenkin vielä tallin puolelle. - Huhuu, onko ketään tulossa maastoon? Huusin talliin, jossa muutama kopukka ainakin pälyili minua karsinoistaan.
|
|
|
Post by Theo on May 21, 2016 20:48:47 GMT 2
Fanni tuli kyselemään tallin puolelta, että tulisiko joku maastoon. - Hei minä ja Kusti ollaan tulossa! huudahdin tallin perältä Kustin karsinasta. Lähdin taluttamaan Kustia karsinasta tallin ovea kohden.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 21, 2016 20:53:39 GMT 2
- Mahtavaa! Huudahdin vaan vastaukseksi ja talutin Velmun takaisin pihaan. Rupesin säätämään jalustimien kanssa ja siinähän sainkin sitten säätää, kun jollain aloittelijalla jalustimet olivat olleet aivan minimissään. Velmu seisoi kiltisti paikoillaan, tiesin kyllä, että se olisi oikeasti halunnut olla nyt tarhassa havittelemassa lankojen ali ruohotupsuja.
|
|
|
Post by Theo on May 21, 2016 20:57:38 GMT 2
Talutin Kustin Velmun perässä pihaan, ja aloin itsekkin mittailemaan jalustimia. Laitoin jalustimet nyt arviolta jonkun pituisiksi ja kiristelin satulavyötä Kustin pullistellessa. - Tuleekohan sieltä vielä muita? mietin ääneen.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 21, 2016 21:16:33 GMT 2
- Come on Smirk, murahdin paikallaan hyörivälle tammalle heittäessäni satulan sen selkään ja väistellessäni milloin sen hampaita tai kavioita. Satulan oltua turvallisesti selässä, pujotin suitset täysiverisen korvien ylitse ja taiteilin vauhdissa suitsien remmit kiinni sekä kypärän päähän. - Wait a sec for us guys! huudahdin tallin ovelta pihalla häärääville Fannille ja Theolle.
- Tää on taas kun ois mädän sitruunan niellyt, sanoin jäädessäni korvat niskassa luimivan Smirkyn kanssa hieman kauemmas muista laskiessani jalustimet. Pomppasin mustan tamman satulaan vikkelästi sen pyöriessä lähes ravissa paikallaan ärsyyntyneenä. - Onkohan vielä muita tulossa? mietin yrittäessäni saada vielä tämän päiväisten kisojenkin jälkeen energiaa täynnä olevan hevosen olemaan paikoillaan edes sekunnin.
|
|
|
Post by Theo on May 21, 2016 21:20:56 GMT 2
- Haha, ei taida Smirkyllä olla ihan paras päivä menossa, totesin Jemille huvittuneena. Nousin Kustin selkään, ja säädin jalustimia vielä muutamalla reiällä. - No jos me vielä hetki ootetaan, jos sattuiskin tulee muita, sanoin ja katsahdin kysyvästi Jemiä ja Fannia.
|
|
|
Maastossa
May 21, 2016 21:25:59 GMT 2
via mobile
Post by Ida on May 21, 2016 21:25:59 GMT 2
- Oi voi odottakaa minuakin! Huusin paniikissa ja säntäsin paikasta toiseen valmistaen hoitoponiani Morttia kuntoon. Vaikka tallissa ei saisikaan juosta, otin isoja askeleita varustehuoneen ja käytävän välillä, kun pika pikaa harjasin ruunan. Onnekseni Mortti oli helppo varustaa, ja sain ennätysajassa irlannincobin lähtövalmiiksi. - Piru vie, unohdin kypärän! Manasin tultuani Mortin kanssa pihalle. Käännyin takaisin hakemaan käytävällä lojuvaa kypärääni.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 21, 2016 21:30:14 GMT 2
- Joo ei, se oli aamulla kilpailuissa paljon iloisempi, virnistin samalla kun yritin lähes tanssia polkkaa satulassa Smirkyn yrittäessä kalauttaa hampaansa saappaaseeni. Kun se siirto ei onnistunut, päätti mokoma yrittää vielä muutaman kerran pystyynnousua. - Fine by me, sanoin usuttaessani Smirkyn pienelle voltille ja vilkaisin tallin suuntaan, missä Ida jahtasi unohtunutta kypäräänsä Mortti rauhallisena perässään kävellen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 21, 2016 21:30:36 GMT 2
Velmu oli kuin ihmeen kaupalla herännyt horroksestaan ja pyöri hieman kärsimättömästi paikallaan. Tosin sen saattoi aiheuttaa pieni ötökkäparvikin, joka hyöri ruunan pään ympärillä. Silittelin hetken ruunan kirjavaa kaulaa vilkaisten kelloa joka näytti vartin yli kahta.
|
|
|
Post by Theo on May 21, 2016 21:36:13 GMT 2
Kaikki hevoset tuntuivat olevan vähän levottomia, Kustikin tahti allani paikoillaan, ja oli ihan valmiina suuntaamaan maastoon. - Fanni mitäs lenkkiä pitkin me mennään? kysäisin tytöltä.
|
|
|
Maastossa
May 21, 2016 21:39:26 GMT 2
via mobile
Post by Ida on May 21, 2016 21:39:26 GMT 2
Painoin kypärän päähäni ja pidensin jalustimia, jotta kaltaiseni kääpiö pääsisi ilman koroketta selkään. Asetin jalkani jalustimeen ja aloin vetää itseäni satulaan, joka kuitenkin valui hiljalleen Mortin kyljelle. Päästin eläimellisiä äännähdyksiä puskiessani raa'alla lihasvoimalla itseäni selkään. - Hups, aloittelijan moka, virnistin ja aloin korjata satulan asentoa. Ryhdyin nopeasti kiristämään satulavyötä selästä käsin, mikä oli helppoa Mortin möllöttäessä paikoillaan.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 21, 2016 21:42:50 GMT 2
- Hei mennään vaikka mäkilenkki, sopiva matka ja vaihtelevaa maastoa, ehdotin minähän maastot vielä parhaiten porukasta tunsin. Samassa puhelimeni pirahti soimaan, äiti, mitä nyt? - Mun on pakko lähtee, isä oli kaatunu jossain ja on nyt sairaalassa huudahdin ja samassa olin jo alas ratsailta.
|
|
|
Post by Theo on May 21, 2016 21:51:42 GMT 2
- Okei, pärjäile - toivottavasti ei mitään vakavaa, huikkasin tytön perään. - No, ollaanksme vielä menossa vai mitä? kysäisin Idalta ja Jemiltä.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 21, 2016 21:57:40 GMT 2
- Koita pärjätä, huikkasin Theon jälkeen Fannin perään. - Mennään vaan, vastasin Theolle Smirkyn selästä, pidättäen Smirkyä, jonka mielestä oli ihan turhaa seisoskella paikallaan.
|
|
|
Post by Theo on May 21, 2016 22:00:44 GMT 2
- No Jem sä taidat tuntee nää maastoreitit Fannin jälkeen meistä parhaiten, ni läheppä sä johtamaan porukkaa, sanoin Jemille virnistäen ja ohjasin Kustin Smirkyn vanaveteen.
|
|
|
Maastossa
May 21, 2016 22:03:34 GMT 2
via mobile
Post by Ida on May 21, 2016 22:03:34 GMT 2
Nyökkäsin, olin samaa mieltä että Jem olisi passeli vetäjä. Kahmaisin jalustimen jalkaani ja ohjasin Mortin Kustin perään. Oikean jalan jalustin tuntui vielä kiusaavan minua, enkä meinannut millään saada ujutettua jalkaani reiästä läpi. - Mä oon valmis nyt! Huudahdin saatuani jalkani jalustimeen.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 21, 2016 22:11:52 GMT 2
- Okay, let's go then, nyökkäsin virnistäen Fanninkin ollessa valmis ja annoin Smirkylle enemmän ohjaa, johon tamma reagoi lähtemällä kävelemään vauhdikkaasti eteenpäin. - Ei tällä kertaa sinne Smirky, höpisin täysiveriselle, joka olisi ollut heti lähdössä suuntaamaan maastoesteille ja ohjasin mutkalla kävelevän hevosen päättäväisesti kohti hiekkakuoppia.
|
|
|
Post by Theo on May 21, 2016 22:20:13 GMT 2
Naurahdin Smirkylle joka oli jo ihan innoissaan lähdössä maastoesteille, ja annoin sitten Kustille pienenpienen napautuksen kantapäilläni. Ruuna lähti heti reippaasti kävelemään Smirkyn perässä korvat höröllä.
|
|
|
Maastossa
May 21, 2016 22:24:53 GMT 2
via mobile
Post by Ida on May 21, 2016 22:24:53 GMT 2
Puristin pohkeitani, jolloin Mortti lähti löntystämään Kustin perään. Virnistin itsekseni, kuinka minulla oli porukan laiskin ratsu. - Heeei... Marisin Mortille, kun ruuna nappasi suuhunsa tuoretta ruohoa. Että voi hevosella olla nälkä!
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on May 21, 2016 22:30:54 GMT 2
- Ravataanko? kysyin kääntyessäni vilkaisemaan Theoa ja Idaa, virnistäen Mortille joka olisi halunnut vain syödä.
|
|