|
Post by allu on May 21, 2016 16:30:08 GMT 2
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 8, 2016 8:29:33 GMT 2
08.06.2016 - Vuokrahevonen? En tiennyt, mikä oli saanut minut hankkimaan itselleni vuokrahevosen, ja vieläpä melko vaativan sellaisen. MInun tuurillani mokaisin kuitenkin ja silloin en kehtaisi enää näyttää naamaani tallilla. Huoh, en välillä pysynyt itsekään mukana päähänpistoissani. Kuitenkin olin nyt ajamassa kohti Hiisivuorta - tallia, josta olin kyseisen vuokrahevosen saanut. Leo oli nuori, ruunikko puokkiruuna, Hiisiksen uusin tulokas. Heti kun olin nähnyt hevosen, olin kysynyt Allulta sen vuokraajuutta sen kummempia miettimättä. Leo vaan tuntui natsaavan minulle kuin nenä päähän. Saa nähdä, natsaako ruuna sitten käytännössä... Kauhunväreet vilistivät pitkin selkäpiitäni, kun vastaan tuli kyltti, jossa luki tallille olevan enää noin sata metriä. Hiisivuoren tilukset näkyivätkin jo horisontissa. Sain rakkaan, kirkkaanpunaisen Audini parkkeerattua tallipihalle ja harpoin sitten sisään tallirakennukseen. Päätin etsiä tallin omistajan käsiini, koska enhän minä tällä tallilla muuten osannut liikkua. Onneksi törmäsin naiseen tallikäytävällä niin ei tarvinnut sen enempää kuluttaa aikaa hänen etsimiseensä. "Moi, oon se Leon vuokraaja, Riley", esittelin itseni. "Joo mä oon Allu, tallin omistaja. Kiva että tulit tallille!" nainen sanoi ja lähti näyttämään minulle Leon karsinaa. "Tässä tosiaan herran karsina", Allu sanoi ja ruunikko ruuna olikin siellä syömässä aamuruokiaan. Olin näköjään aikaisin liikkeellä. "Voit sitten viedä sen tarhaan kun olet hoitanut sen", Allu sanoi ja pian oli kadonnut omiin hommiinsa. Päätin antaa Leon syödä rauhassa ja tutkiskelin sillä välin tallia. Talli oli vanha navetta, mutta hyvin viihtyisä. Tähän aikaan päivästä ei tallilla näyttänyt paljon eloa olevan. Vain hevoset söivät heinää karsinoissaan. Pian Leo oli syönyt ja pääsin harjaamaan sitä. Juttelin hevoselle kaikenlaista sukiessani sitä pitkin vedoin. Leo oli oikein mukava tapaus hoitaa. Se ei pelleillyt ja näytti jopa nauttivan hoitotoimenpiteistä. En pitänyt kiirettä vaan harjasin Leoa kaikessa rauhassa. Mikä olisikaan ollut parempaa kuin harjata vuokrahevostaan leppoisassa kesäaamussa? Harjasin Leon ja puhdistin kaviot. Leo ei pelleillyt myöskään kavioiden puhdistuksessa, joka oli suoranainen ihme. "Leosta löytyy kyllä tulta ja tappuraa, vaikkei sitä heti uskoisi", karsinan ohi kulkeva Allu huomautti pieni virne suupielissään. Mulkaisin naista muka vihaisena ja vein harjat takaisin paikalleen satulahuoneeseen. Nappasin Leon riimun ja narun matkaani ja pian olin taas hevosen karsinalla. "Pääset kuule ulos nauttimaan kesästä", höpisin ruunalle ujuttaessani riimua sen päähän. Heti tarhoille päin lähtiessämme Leo alkoi steppailla levottomasti ja sitä tuntui kiinnostavan kaikki muu, paitsi vierelläni kävely. "Leo, kunnolla!" ähisin hevoselle ja yritin pitää sen joten kuten hallussani. Kyllä me jotenkin onnistuimme rimpuilemaan tarhoille, huokaisin helpotuksesta kun sain päästää Leon irti ja lähteä takaisin talliin. Mitäköhän tästäkin tulee? Ajattelin syvään huokaisten. Ensi kerralla varmaan kapuaisin jo satulaan, kauhunsekaisin tuntein. //Tämmöinen lyhyt rustaus, halusin saada nyt vihdoin jotain kirjoitettua tänne Kiva, että pääsit viimein tutustumaan ruunaan! Leo on kyllä hoitaessa niin nukkuneen rukous, ettei siitä voisi uskoa muuta kuin kilttiä kuoropoikaa. Odotahan vain kun pääset pelkästään varustus vaiheeseen, niin voi kyseessä olla hieman eri hevonen.. Katsotaan nyt ja toivotaan, että pääset pian jo selkään! Pidin rennosta kertomuksestasi paljon, kirjoitus virheisiinkään en tainnut törmätä. Pari lauserakennetta luin kahteen kertaan, ne olivat siis ihan ok, mutta ehkä sanajärjestystä muuttamalla olisivat olleet vielä parempia, esim. "MInun tuurillani mokaisin kuitenkin ja silloin en kehtaisi enää näyttää naamaani tallilla." -> Minun tuurillani mokaisin kuitenkin ja en kehtaisi silloin enää näyttää naamaani tallilla. hmm, en tiedä Kirjoititko tämän takautuneesti? Jäin jotenkin ihmettelemään, miksi hepat olivat tallissa syömässä heinää, kun n. kaksi viikkoa takaperin päästettiin ympärivuorokautisesti laitumelle. Mutta voihan tuo sääkin toki olla syypää.. Saat 30 tr.
- allu
|
|
|
Post by allu on Sept 18, 2016 10:20:51 GMT 2
Leo muutti 18.09. takaisin omistajansa luokse koulutettavaksi, mutta kuulin juttua, että ruuna saatettaisiin saada käyttöömme takaisin vielä myöhemmin!
|
|