Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 23, 2016 18:34:21 GMT 2
Peli on kaikille avoin, eikä se rajoitu tiettyyn paikkaan. Eli voit siis pelata "metsässä" samaan aikaan kun joku toinen pelaa "satulahuoneessa", aika on kuitenkin sama eli siinä ei harpota Toivoisin että kaikki tulisi mukaan, niin pelistä saataisiin parhaiten irti. Kenties saadaan aikaan meheviä paljastuksia, hahmojen välisiä suhdejuttuja ja kaikkea muuta säpinää mitä 23.03. - 29.03. väli pitää sisällään?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 23, 2016 18:39:31 GMT 2
Talutin yltä päältä hikisen Velmun talliin tavallisena keskiviikko iltana. Hoitajien ratsastuspäivä, mikäs sen otolisempi päivä hinkata maneesissa naama irvessä koulukiemuroita? Työnsin Velmun karsinaan ja aloin riisumaan sitä varustuksesta. Ratsastus oli sujunut ihan hyvin, muttei mitenkään erityisen upeasti. Velmu oli ollut taas niin jäätävän itsepäinen ja tahmea kuin toffee. "Pääsiäisenä ei sit mennä ollenkaan maneesiin vaan maastoillaan vaan", puuskahdin ruunalle, josta näkyi paksun otsatukan alta vain pälyilevät silmät. Yritin kurkkia karsinasta tallinpuolelle, josko olisin saanut sieltä sosiaalisempaa seuraa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 23, 2016 20:21:08 GMT 2
Aada harjasi Vompattia karsinassaan, kun hän kuuli käytävällä hevosen kavioiden kapseen. Tyttö varvisteli kurkistaakseen kaltereiden raosta käytävälle. Fanni ja Velmu. Aada harjasi vielä pari vetoa ja päästi sitten Vompatin vapaaksi karinaan astuakseen sieltä ulos. "Menikö ratsastus hyvin?" Kysyin hieman arasti, sillä olin porukassa vielä todella uusi ja tunsin itseni melko ulkopuoliseksi toisten inside juttuihin ja keskusteluihin. Lisäksi olin Fanniakin mieltei neljä vuotta nuorempi.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 24, 2016 7:37:50 GMT 2
"Semi hyvin. Ton otuksen vaan pitäis oppii liikkumaan niillä omilla jaloillaan! Ai että se Aman ponski menikin ihan eri malliin.." Vastasin käytävälle Vompatin karsinasta ilmestyneelle tytölle. En ollut törmännyt tähän ennen, enkä edes tiennyt, että Vompatilla oli uusi hoitaja, pitäisi varmaan jatkossa yrittää pysyä paremmin tallin asioissa perässä. "Oot sä siis Vompatin uusi hoitaja?" kysäsin tytöltä kuulostaen tyhmältä. // Kaikki mukaan vaan! mukaan voi liittyä milloon tahansa
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 24, 2016 7:57:46 GMT 2
Hinkkasin viimeisiä kuraroiskeita pois Vallun suojista ja jätin ne kuivumaan harjakorin reunaan. Noin, enää pitäisi puhdistaa satulavyö, joka näytti sekin olevan aivan kurainen. ''Huoh, milloin tuo hevonen osaisi olla porsastelematta...'' Sanoin ehkä hiukan huvittuneena. Olimme nimittäin käyneet Vallun kanssa vähän reippaamman maaston ja olihan siellä tietysti kura lentänyt. Putsasin myös satulavyön ja jätin sen kuivumaan satulan luokse. Aloin siivoilla jälkiäni varustehuoneesta.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 24, 2016 8:19:45 GMT 2
"Jooh, olen", vastasin edelleen hieman arasti, "Aada" Lähdin viemään Vompatin karsinalla hujan hajan olevia tavaroita takaisin paikoilleen. Kellokin oli jo paljon. Äiti varmaan pian tulisi hakemaan jos en nyt lähtisi kotiin. Annoin Vompatille pienen namin sen kippoon ja lähdn sitten kipittämään jo ovea kohti, mutta huomasin sitten jättäneeni puhelimen lokerooni. Huokaus.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Mar 24, 2016 11:39:07 GMT 2
Talutin täpinöissään olevan ja kuraisen Smirkyn heinäladon läpi vesiboksille käytyäni vaihtamassa suitset riimuun jättämässä satulan tamman karsinan luokse kakkostallin puolelle. Fanni ja joku toinen hoitaja olivat juuri puhumassa jostain ja moikkasin näille pikaisesti ennen kuin kiinnitin Smirkyn vesiboksiin. "Smirky, stop that!", ärähdin englanniksi kuivuneen mudan vaikutuksesta mustasta ruskeaksi muuttuneelle hevoselle sen lähes liiskatessa minut itsensä ja seinän väliin hanaa avatessani.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 24, 2016 15:41:34 GMT 2
"Jos et tienny niin mä oon Fanni", vastasin virnistäen Aadalle, ennen kuin tämä lähti. Vasta nyt huomasin Velmun, joka tapitti minua syyttävästi karsinastaan. "No joo joo", virkoin ponille ja lähdin hakemaan vettä vesiboksista, jotta saisin enimmät hiet pyyhittyä. Vesikarsinassa olikin parasta aikaa Jem Smirkyn kanssa. "Moii", moikkasin poikaa huolettomasti, "olitteko maastossa vai kuraojassa", jatkoin huolettomasti vilkaisten samalla merkitsevästi Smirkyä ja laittaen vesihanan päälle sihdaten vedet epähuomiossa suoraan saappaseeni.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Mar 24, 2016 19:43:24 GMT 2
"Järjestettiin maastossa laukkabaanalla hieno kevätjuhlaesitys kaikille hirveille hevosia syöville linnuille", hymähdin Fannille virnistäen aloittaessani päästä jalkoihin mutaisen hevosen huuhtelun. Jotakin Smirkylle oli selvästi tapahtunut yksin Englannissa ollessaan jos ankkapelko oli laajentunut jo muihinkin siivekkäisiin, mietin päässäni samalla huojentuneena siitä että olin onnistunut pysymään tamman selässä. "Sitä vettä ei nyt ihan oo tarkoitus laittaa saappaaseen", sanoin huvittuneena tytölle.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 25, 2016 13:11:13 GMT 2
Yleensä olisin tälläisessä tapauksessa jo turhautunut omaan huonoon tuuriin mutta nyt olin hyvällä tuulella ja pystyin vain nauramaan omalle hölmöydelleni. Lähdin loikkimaan epämääräisesti vettä kengässä tyyliin. Satuimpa vielä melkein heittämään saappaan satuhuoneessa ollutta Mikaelia päin. "Hups", oli ainoa pahoitteluni lentävästä saappaasta.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 26, 2016 9:24:12 GMT 2
"Heeei, mitä ihmettä sä mua kengällä heittelet!!" Sanoin napattuani saappaan lennosta käteeni. Hieman vettä roiskahti hupparilleni, mutten välittänyt siitä. "Oliks teillä tälle päivälle mitä suunnitelmia?" Sanoin ja istahdin tuolille katsomaan tytön sähellystä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 26, 2016 12:47:26 GMT 2
"Hä öö ei", vastasin pojalle samalla kun yritin irrottaa toista saapasta jalastani. "Mut mites ois launtaille yhteinen pääsiäismaasto?" Päässäni välähti. ----------- Hox! Mitäs jos jatketaan seuraavaks heti siitä maastosta? Joku vois seuraavaksi roolata vaikka maastoon lähdöstä ite oon parhaiten illalla paikalla (puhelimen turvin) kaikki jotka haluu reissulle niin mukaan vaan
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 26, 2016 18:52:35 GMT 2
Säädin jalkkareita ja kiristin satulavyötä tallin pihassa. Vompatti ei millään malttanut pysyä aloillaan, kun yritin kivuta sen selkään. Olin lupautunut mukaan pääsiäismaastoon ja innolla odotin tulevaa. "Kuinka pitkä lenkki tehdään?" Kysyin posket punoittaen päästyäni ruunan selkään lopulta.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 26, 2016 19:27:47 GMT 2
Velmu seisoi paikoillaan kuin tatti minun hyöriessä sen ympärillä. Aurinkokin uskalsi jo kurkistella pilviverhon takaa, tulisi hyvä keli! Ponnistin Velmun selkään. Mikä parempaa kuin toivon mukaan reipas lenkki loistoseurassa? "Jos minä saan päättää niin pitkä" vastasin iloisesti Aadan kysymykseen. "Mikä järjestys otetaan?"
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Mar 26, 2016 19:47:08 GMT 2
Smirky pyöri paikallaan innoissaan koristen noustessani vikkelästi selkään ennen kuin entinen laukkahevonen päättäisi ottaa ennenaikaiset hatkat tallipihalta. Selkään päästyäni musta hevonen rauhoittui seisomaan paikoillaan käännellen vain päätään ja korviaan joka ilmansuuntaan. "Smirky kyllä jaksaa vaikka koko päivän", virnistin taputtaessani kerrankin jokseenkin rauhassa seisovaa hevosta. "Meille ei taida olla merkitystä järjestyksessä, tosin laukkahevosen vaistot taitaa herätä etunenässä..", pohdin ääneen Fannin kysymystä. Smirky kyllä tosin lähtisi mistä vain pää kolmantena jalkana kun sille päälle sattuu, mietin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 27, 2016 14:16:54 GMT 2
"Me mennään Velmun kanssa ekoina niin muut hevoset ehkä pysyy akanoissaan", totesin, sillä tiesin Velmun olevan varma maasrtoratsu. Ruuna lähti jopa yllättävän nopeasti liikkeelle, korvat pystyssa innokkaasti. Maisemat vaihtuivat pian metsäpolkuun. Lumi läikitti vielä paikoin maata ja aurinko kurkisteli puiden takaa. "Käydäänkö mäen kierto lenkki?" Rikoin vain kavioiden kopsahtelun säestämän hiljaisuuden. "Se olis sopivan pitkäkin, pari tuntia vaan."
|
|