|
Post by allu on Mar 19, 2016 7:45:38 GMT 2
Yksäreiden hoitajahaku Täällä yksityishevosten omistajat voivat vapaasti hakea yksityishevosilleen hoitajaa. Hoitajahaku ilmoitukseen tulisi kuitenkin sisällyttää vähintään seuraavat tiedot:
Pieni esittely hevosesta (+ ehkä sinusta sen omistajana?) Tehtävät joita hoitajan tulisi hoitaa(+päivät?) Minkä laista hoitajaa toivoisit pestiin (kokemus, ikä, ominaisuudet?) Tieto minne voi hevosen hoitajapestiä hakea. (joko tänne tai sinun sähköpostiin. Jos hoitaja hakee sähköpostiisi, muistathan ilmoittaa kaikki tarvittavat tiedot myös allulle!)
-> Huolitellummat hoitajahaut huokuttelevat myös hoitajia enemmän!
Hoitajille jos olet Hiisivuoressa jo jonkin tuntihevosen hoitaja, voit silti hakea yhden (1) yksityishevosen hoitajanpestiä! Huomaathan, että hoitajan hommat yksityishevosen hoitajana eivät ole välttämättä samat, kuin tuntihevosen hoitajana. Muuten hoitaja systeemi toimii samalla tavalla. Hoitajat kirjoittavat hoitotarinat yksityishevosen päiväkirjoihin.
HUOM! Yksityishevosten hoitajien kirjoittamat tarinat kommentoi omistaja itse allu voi lisäksi kommentoida jotain, mutta pääsääntöisesti allu antaa ainoastaan tähtipisteet ja tallirahan!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 19, 2016 12:47:52 GMT 2
Suomenhevostamma Moon Hurmaella "Ella" on kiltti, vielä nuorehko mutta kuitenkin hyppää jo kansainvälisiä 130cm luokkia. Ella on raaka maastossa, ja sen kanssa voi olla siellä hankalaa ilman toista ratsukkoa, mutta muuten toimii maneesissa & kentällä hyvin. Hoitaessa Ella on kiltti, antaa harjata, putsata kaviot, varustaa tms. Itse omistan Ellan väliaikaisesti / puoliomistan, ja olen hyvin tarkka Ellasta, ja toivon että myös hoitaja ottaisi vastuuta Ellasta !
Toivoisin mielellään yli 14 vuotiasta (URL) hoitajaa, joka hoitelisi häntä perjantaisin (saa hypätä, max. 100cm) & tiistaisin (varustaisi tunnille tms). Ellan hoitaja saa alussa hypätä sillä metriä, sillä saattaa olla turhankin innoissaan, myöhemmin voidaan harkita kisaamista / isompia esteitä. Maaston & Esteiden pienimuotoisten ongelmien takia mielellään yli 6 vuotta ratsastanut. Myös aiempaa kokemusta nuorista hevosista olisi hyvä olla. Esimerkiksi pehmeä käsi on ihan erityisen tärkeä Ellalla, joten toivoisin hoitajalta myös sitä.
Mikäli kiinnostuit suomineidistä, voit hoitajapestiä hakea mailitse essi.hevoset@gmail.com / tähän. Mainitse siis ratsastuskokemus, taustaa, ikä & jos on muuta kysyttävää niin saa kysellä !Ella ei asu Hiisivuoressa enää!
|
|
|
Post by Ida on May 14, 2016 20:33:11 GMT 2
Hoitaja löytynyt!
Arabiristeytys / ruuna / 144cm
Honky-Tonk TC "Honka" >sivut<
Kiltti, mutta hyvin ujo arabiristeytysruuna olisi vielä luotettavaa hoitajaa vailla! Honka on luonteeltaan hyvätapainen, eikä harrasta minkäänlaisia paheita. Ruuna on erittäin miellyttävän tuntuinen ratsastaa, on herkkä ja tottelevainen. (Maasto)esteillä on aivan elementissään, ja Honka osaa valita itse hyppykohdan ja vaihtaa laukatkin itse jos siltä tuntuu. Maastomopona moitteeton, toimii yksin ja porukassa, vaikkakin muiden hevosten seurassa voi käydä ylikierroksilla. Hevosen huonoina puolina mainittakoon arkuus ja kömpelyys ratsastaessa. Hongan kanssa on edettävä hitaasti, eikä sitä saa missään nimessä pakottaa mihinkään. Tarhasta hakiessa juoksee vieraita ihmisiä karkuun, mutta kun luottamustili on avattu niin ruuna tulee iloisesti vastaan. Luottamustiliä kannattaa vaalia tämän hevosen kohdalla huolella; se ei tule koskaan täyteen, mutta koko tili voi mennä nollille yhdenkin virheen seurauksesta. Omistan itse Hongan, ja pidän huolen siitä että nipotan tarpeeksi jokaiselle joka nasupallerooni koskee. Hoitajalta toivon vähintään 16-vuoden (URL)ikää. Hoitajan on oltava osaava, täsmällinen, ja mielellään myöskin pienikokoinen. Lisäksi toivoisin hoitajalta paljon kärsivällisyyttä, jota tarvitaan Hongan kanssa paljon ainakin luottamuksen voittamisessa. Hoitajan tehtäviin kuuluisi Hongan hoitaminen ja mahdollinen liikuttaminen sovittuina päivinä. Päivät olisivat tiistai ja perjantai (sekä Idan ollessa kipeä tai lomilla), lisäpäivistä voidaan erikseen sopia. Huomioikaa, että tulen itse aina paikalle valvomaan hoitajan ratsastusta, ellen ole aivan kuolemansairas! Mikäli jos touhuaminen pienen punaruunikon kanssa kiinnostaa, voi ottaa yhteyttä tällä foorumilla minuun tai Alluun. Jos hoitajan pesti kiinnostaa, toivoisin että Hongan päiväkirjan tuoreimpia merkintöjä ja sivuja luettaisiin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 15, 2016 17:01:34 GMT 2
Heips! Mä olen Aurelia Haapasalo, justiinsa 19-vuotta täyttänyt nuori nainen. Mä opiskelen parturikampaajaks kolmatta vuotta ja oon myöskin jokusen meikkauskurssin käynyt. Tästä voidaan siis jo jotakin päätellä - ulkonäkö on mulle hirmu tärkeä juttu ja rakastan laittautumista ihan ylikaiken. Olenpahan mä muutaman kerran mallinakin toiminut - se vaan ei niinkään mun juttuni ollut ainaisen huomion keskipisteenä heilumisen vuoksi. Nyt sä varmaankin jo ihmettelet, et voiko tämmösestä tyypistä olla yhtään mihinkään. Mä voin kuitenkin käsi sydämellä vannoa, että kyllä voi! Ei oo mitään parempaa kuin se, et pääsee pitkän koulupäivän jälkeen pesemään meikit naamasta, laittamaan hiukset kiinni vähän miten sattuu ja sit vaan tyyliin juosta tallille pölyttymään! En siis pelkää liata käsiäni, päinvastoin. Oon myös kovin lyhyt (n.159cm) ja hoikka, joten olisin siinäkin suhteessa sopiva henkilö Hongalle. Kärsivällisyyttä ja täsmällisyyttä vaaditaan myös tolla mun alallani - niitä multa ei siis todellakaan puutu! Ja jos mä nyt parilla adjektiivilla itseeni luonnehtisin, niin ne olisivat rehti, reipas, mutta myös ihan hitusen ujo ja pessimistinen... Vielä jos mä tähän selvennykseksi kirjottaisin, että tämä viesti on tarkotettu Idalle, eli Hongalle hoitajaksi hakisin! Kysy Ida multa ihmeessä lisää, jos jotain semmosta kysyttävää ilmenee - Aurelia
|
|
|
Post by allu on May 18, 2016 15:37:49 GMT 2
Vuokrahevosta vailla? Clio á Desarl, tutummin Leo on vastikään Hiisivuoreen muuttanut selle francais ruuna, joka etsii itselleen vuokraajaa. Hevosen omistaa Ilari Palonpää, mutta hevonen on käytännössä kokonaan Hiisivuoren käytössä. Ruuna on hieman haastavampi tapaus, jonka omaa kapasiteettia lähinnä haetaan. Hevonen on upeasta estesuvusta, mutta ei itse oikein estehevosia, jonka takia vuokrauskin olisi enemmän (ainakin näin alkuun) koulupainotteista. Koska kyseessä on nuori hevonen, on sen tulevaisuus vielä ihan auki. Tämä siis riippuu paljon myös ratsastajasta.
Leo käy ratsastustunneilla kaksi kertaa viikossa (ma, to). Vuokraaja saisi käydä liikuttamassa hevosen 2-4 krt muina päivinä, sopimuksen mukaan. Vuokraajan tehtäviin kuuluisi näinä liikutuspäivinä samalla myös hevosen perushoito, sekä karsinan siivous. Oikeastaan vuokraus ei poikkeaisi juuri ollenkaan hoitajantoimesta, ainoastaan ratsastuskertoja olisi enemmän. Täten vuokraajakin pääsisi etenemään tp:illä (ratsastaa saa poikkeuksellisesti heti) ja olisi tervetullut tapahtumiin, jotka ovat hoitajille avoimia. Tarkemmin näistä voidaan sopia itse vuokraajan kanssa!
Vuokraajaksi on etsinnässä jo kokeneempaa hevosihmistä, jolta löytyisi taitoa myös hankalamman tapauksen kanssa. Emme kuitenkaan vaadi mitään ammatti osaamista. Parasta olisi, jos hommaan löytyisi kokenut harrastelija, jolla olisi intoa päästä työskentelemään ns projektin kanssa. Ratsastustaito vaatimuksena pidämme Helppo B:tä ja etsimämme henkilö voisi olla yli 15-vuotias, tämä ei kuitenkaan mikään ehto, vaan sopivan vuokraajan löytyessä, voimme valita alle 15-vuotiaankin!
Kiinnostuitko? Pistä hakemusta joko alle tai suoraan allulle! Kerrothan hakemuksessasi kuka olet, millainen ratsastustausta sinulla on ja miksi kiinnostuit juuri Leosta
Leo etsii uutta vuokraajaa!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 7, 2016 14:23:07 GMT 2
Sinäkö Caten hoitajaksi?
Risteytysponitamma Catharina CRE muutti hiljattain Hiisivuoreen. Nyt virkeä ponitamma etsii itselleen hoitajaa käymään ainakin kerran-pari viikkoon. Luonteeltaan tamma on hyvin kiltti. Se on kiltti eikä ikinä tee tahallaan mitään. Ainoa heikkous Catella on ruoka, jonka perään se on koko ajan huitelemassa. Satulavyötä kiristäessä saattaa luimia, mutta ei ole ikinä tehnyt mitään. Päätäkin saattaa nostaa suitsien kanssa, mutta nopeilla ja napakoilla hoitajilla ei pitäisi olla tämän kanssa mitään ongelmaa. Ratsastaessa kiltti ja varmajalkainen. Saattaa varsinkin kuumina kesäpäivinä olla hieman tahmea, mutta yleensä melko reipas tapaus. Tämä ei säiky vaikka taivas putoaisi niskaan. Catella ei saa kuitenkaan minnä liian lähelle muita hevosia, koska tamma potkii herkästi. Esteillä tämä on aivan mahtava. Saattaa jopa kuumua hieman, mutta on aina hallittavissa. Omaa hyvän hyppytekniikan ja osaa korjata myös ratsajan virheitä. Harvemmin kieltelee, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Tämä tamma sopii hieman tavoitteellisempaan ratsastamiseen taikka ihan maastomopoksi. Hoitajan tehtäviin kuuluu tietenkin harjaus sekä kauheasti rapsuttamista. Myös karsinaa sekä ruokakuppeja saa siivota, mutta se ei ole pakollista. Catella saa myös ratsastaa kerran viikossa tai vaikka juoksuttaa, mitä ikinä haluatkaan sen kanssa tehdä. Tammalla saa myös osallistua tallilla järjestettäviin tapahtumiin. Tallin ulkopuolisista voidaan keskustella, mikäli hoitaja johonkin sellaiseen haluaa osallistua. Vaatimuksia hoitajan suhteen minulla ei ole, koska tämän kanssa pärjää melkeinpä kuka tahansa. Joissain tilainteissa tarvitaan ehkä hiukan päättäväisyyttä, mutta se haastavuus loppuukin sitten siihen. Toivon kuitekin, että hoitaja ottaa hieman vastuuta ponista, eikä tee mitään päätöntä taikka mitään mikä olisi haitaksi Catelle. Hakemuksia voi pistää mulle joko yksityisviestillä tai tähän alle! Ehdota samalla minä päivinä haluaisit hoidella, niin sovitaan yhdessä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 5, 2016 14:39:13 GMT 2
Mauran Hoitajaksi? (Sivuille->)
Ratsuponitamma, Maura etsii hoitajaa. Nuori tamma (144cm), mutta iästään huolimatta(4v) kiltti. Taluttaessa, jopa laiska ja hoitaessa kiltti(vaikka kyllähän niitä tammamaisia päivikin löytyy). Sileällä ratsastettaessa energiaa riittää ja välillä voisi keskittyä enemmän itse tehtäviin. Tällä hetkellä (HeB,110cm) tasolle koulutettu, mutta varsinkin esteillä tulevaisuudessa tulee varmasti kehittymään isomille esteille. Hyppää melkein kaiken mitä eteen tulee ja tilanteen vaatiessa osaa itsekin katsoa hyvän kohdan tai vaihtaa laukan. Vauhtia esteillä löytyy ja onkin hyvä kisaponi varsinkin aikaluokissa. Maastossa kulkee rauhassa, ja tykkääkin käydä vaikka pitkin ohjin loppukäyntejä maastossa. Pienemmät maastoesteet hyppää hyvin, mutta isommista ei mene millään yli.
Hoitajan tehtäväksi tulee ainakin harjaaminen ja muu hoito sovittuina päivinä, sekä liikuttaminen välillä( ainakin aluksi olen ratsastuksen katsomassa)Paljon muutakin tamman kanssa saa touhuta, mutta siitä sovitaan erikseen. Mauralla saa osallistua tallin tapahtumiin, jos en itse osallistu. Mahd. ulkopuolisista keskustellaan erikseen.
Etsin hoitajaa, jolla on edes vähän kokemusta hevosten/ponien hoitamisesta, sekä reippaiden ponien ratsastuksesta. Nuorien hevosten kanssa toimiminen on pelkkää plussaa, ei mitenkään pakollista. Hoitajahaut tänne tai yksityisviestillä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 6, 2016 16:00:55 GMT 2
Moi! Olen Aada-Lotta Varinen, mutta mua ei koskaan kutsuta Aada-lotaks, vaan yleensä Anniksi. En tiedä miksi, mutta pienestä pitäen mua on kutsuttu Anniks, eikä koulussakaan _koskaan_ kukaan opettaja sano "Aada-Lotta". No jaa, ei se niin tärkeää ole. Mä olen siis tälläinen 16-vuotias heppatyttö ja juuri nyt käyn lukion eka luokkaa, mitään suurempia tulevaisuuden suunnitelmia ei ole. Tallilla olen pyörinyt ihan pienestä pitäen, oikeastaan kaikki lähti siitä, kun mun setä nosti mut hevosensa selkään laitumella, kun olin 6-vuotias. Nyt olen kolunnut lähialuuen talleja ja lähinnä ratsastanut ratsastustunneilla, viikonloppuisin myös autellut hevosten hoidossa, joten siitäkin löytyy kokemusta! Ulkonäöltä mä olen ihan perus massaa: pieni nopeasti kasvoille sipaistu meikki, tallilla päällä yleensä perusratsastushousut ja huppari, riippuen keleistä converset tai kumpparit. Omistan ruskeat todella pitkät hiukset. Joskus aikoinaan tykkäsin enemmän lyhyistä hiuksista, mulla oli pokkatukka, mutta sitten annoin sen kasvaa, enkä enää voisi kuvitellakaan lyhyitä hiuksia! Tallilla mun hiukset on kuitenkin yleensä sotkonutturalla tai muuten kiinni, niin ei siihen pituuteen niin kiinnitä huomiota.. Silmieni väri on sininen, muttei ihan kirkkaimman sävyinen, vaan hieman jopa harmaaseen taittuva. Mä olen ystävällinen, avoin ja iloinen ihminen. Yleensä tulen kaikkien kanssa toimeen oikein hyvin, mutta kun mut saa suututettua, osaan olla todella vihainen ja pitkään! Kovin helposti en onneksi suutu.. Osaan olla välillä hyvin synkkä ja kaivaa asioista vähän liiankin mustavalkoisesti huonot puolet esiin, mutta pääsääntöisesti - ja aina kun olen hyvällä tuulella - en tätä tee, vaan keskityn enimmäkseen niihin hyviin puoliin! Tutustun helposti uusiin ihmisiin ja olen aina avoin uusille mielipiteille, vaikka tuon aika vahvasti sitä omaani esiin. Mun seurassa ei yleensä ole tylsää ihan jo siitäkin syystä, että olen aika tapaturma-altis ihminen. Tykkään nauraa paljon ja kun mut tuntee vähänkin paremmin, on mun seurassa yleensä aina paljon juttua. Tahtoisin Mauran hoitajaksi siksi, että haluaisin lisää kokemusta nuorista hevosista. Lisäksi ihastuin Mauraan heti ensisilmäykseltä - mä oon aina tykännyt poneista todella paljon. Tällä hetkellä mä oon ratsastanu sen lähemmäs yhdeksän vuotta - välillä toki taukoillen - joten mun taso on suunnilleen Helppo B/90 cm. Esteratsastuksesta olen erityisen kiinnostunut, joten siinäkin mielessä Maura ois mulle just passeli hoitohevonen! Ja Eerika, kysy ihmeessä jos hakemuksesta jäi jotain oleellista!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 10, 2016 13:29:33 GMT 2
Tervetuloa Aada-Lotta Mauran hoitajaksi:).Mitkä päivät haluaisit hoitopäiviksi? Kaikki päivät käyvät ja halutessasi vaikka, joka päivä voi tallille tulla hoitelemaan. Liikutuksistakin voimme jo alustavasti sopia nyt.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 11, 2016 18:46:44 GMT 2
Jos laitan sulle yksityisviestiä? Niin ja eikö yksäreidenkin hoitajat saa jonkun kaapin tai jotain?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 10, 2017 17:23:42 GMT 2
Mauran Hoitajaksi? ETSII UUTTA HOITAJAA (Sivuille->) Ratsuponitamma, Maura etsii hoitajaa. Nuori tamma (144cm), mutta iästään huolimatta(5v) kiltti. Taluttaessa, jopa laiska ja hoitaessa kiltti(vaikka kyllähän niitä tammamaisia päivikin löytyy). Sileällä ratsastettaessa energiaa riittää ja välillä voisi keskittyä enemmän itse tehtäviin. Tällä hetkellä (HeB,110cm) tasolle koulutettu, mutta varsinkin esteillä tulevaisuudessa tulee varmasti kehittymään isomille esteille. Hyppää melkein kaiken mitä eteen tulee ja tilanteen vaatiessa osaa itsekin katsoa hyvän kohdan tai vaihtaa laukan. Vauhtia esteillä löytyy ja onkin hyvä kisaponi varsinkin aikaluokissa. Maastossa kulkee rauhassa, ja tykkääkin käydä vaikka pitkin ohjin loppukäyntejä maastossa. Pienemmät maastoesteet hyppää hyvin, mutta isommista ei mene millään yli.
Hoitajan tehtäväksi tulee ainakin harjaaminen ja muu hoito sovittuina päivinä, sekä liikuttaminen välillä( ainakin aluksi olen ratsastuksen katsomassa)Paljon muutakin tamman kanssa saa touhuta, mutta siitä sovitaan erikseen. Mauralla saa osallistua tallin tapahtumiin, jos en itse osallistu. Mahd. ulkopuolisista keskustellaan erikseen.
Etsin hoitajaa, jolla on edes vähän kokemusta hevosten/ponien hoitamisesta, sekä reippaiden ponien ratsastuksesta. Nuorien hevosten kanssa toimiminen on pelkkää plussaa, ei mitenkään pakollista. Hoitajahaut tänne tai yksityisviestillä.
Maura ei asu enää Hiisivuoressa!
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Apr 3, 2017 21:46:01 GMT 2
Hoitajaksi Smirkylle?Kaipaatko lisää haastetta elämääsi? Löytyykö sinulta rohkeutta ja hevosenlukutaitoa? Jos kyllä, voisit olla sopiva Smirkyn hoitajaksi! Breezin' Smirk eli tuttavallisemmin Smirky on 9-vuotias englannintäysiveritamma, jonka omistajalla ei enää riitä yhtä paljon aikaa silmäterälleen kuin aiemmin. Smirky on entinen laukkahevonen ja nykyinen kenttäratsu, joka vaatii rauhallisen ja osaavan käsittelijän. Ei ihan lihansyöjämonsteri ole, vaikka on nuorempana kovasti sellaista voinut muistuttaakin.. Se on kuitenkin tulinen tamma isolla T:llä, joka hermostuu helposti erinäisistä asioista ja pelkää ankkoja. Mustelmilta ei tätä hevosta käsitellessä voi välttyä ennenkuin mokoma on oppinut todella luottamaan ja lopettanut testailun, jonka se osaa viedä ihan uudelle levelille. Parhaimmillaan kuitenkin siedettävä hoidettava ja ratsuna toimii osaavalla ihmisellä melkein pelkän ajatuksen voimalla, tosin ratsastajan olisi hyvä myös hyvinä päivinä omata ehkä jopa meedion kykyjä tai ainakin akrobaatin tasapaino. Sanotaan myös että hevonen muistuttaa omistajaansa, Jem on hevosensa tavoin melko nyrpeä uusille tuttavuuksille mutta omaa kuitenkin silmäteräänsä paremmat käytöstavat, vaikka piikitteleekin uusia ihmisiä sarkastisesti milloin mistäkin. Walesin kasvatti, joten puhuu etenkin englantia vahvasti murtaen ja välillä aksentti hiipii myös suomen kieleen vaikka muuten kuulostaakin paikalliselta (Lisää omistajasta täällä). Hoitajan tehtäviin kuuluu pääasiassa hevosen varusteista huolehtiminen (ja niiden aina hajalla olevien loimien korjaaminen) sekä Smirkyn hoitaminen. Liikutus on sallittua maastakäsin niinä päivinä kun omistaja ei pääse paikalle, ja ehkä myös itsenäinen ratsastus kun on ensin selvinnyt brittiläissuomalaisen omistajan syynistä ja ainakin parista tämän valvomasta rääkistä. Varsinkin kesäisin ja mahdollisesti toisinaan muinakin aikoina, hoitajan on mahdollista päästä myös kaksikon kisareissuille mukaan kisahoitajaksi jos haluaa. Ehkä myös jossain vaiheessa yhteistyön pelittäessä on mahdollista osallistua Smirkyllä Hiisivuoren tapahtumiin. Hoitajaksi hakevan tulisi olla vähintään 18-vuotias (URL), kärsivällinen ja hyvät hevosen käsittely- ja ratsastustaidot omaava (myös vaikeista hevosista).
|
|