|
Post by allu on Oct 25, 2016 16:53:36 GMT 2
Täällä taas! Tosiaan ajattelin luoda tänne ideoinnin puolelle, jolloin kaikki tallilaiset pääsevät mukaan, mutta ideat eivät vuoda muualle Kaikista innokkaimmin olen lähdössä toteuttamaan Hiisijärveä, ihan mahtava idea! Miksi ihmeessä en ole koskaan aikaisemmin tajunnut tälläistä ideaa, kiitos Miina! No, mitä siis on tarkoitus tehdä. Olen ajatellut toteuttaa foorumille oman osion, jossa olisi jotain tietoiskuja/ juttuja Hiisijärvestä. Tarkemmin en ole vielä tätä ehtinyt miettiä, miten tarkkoja ja ennen kaikkea mitä tietoja täällä kannattaisi teidän mielestä olla? Sitten sinne olisi tulossa kunnon kartta Hiisivuoresta (kiitos ideasti Ida!), jossa olisi merkattu missä kaikki hiisisläiset asuu, missä on esimerkiksi koulu, lukio jne. Ainoaksi ongelmaksi tässä on tainnut tulla omat piirrustustaitoni.. Olen yrittänyt nyt luonnostella jotain, mutta erittäin huonolla menestyksellä. Mieleeni kuitenkin juolahti, että kiinnostaisiko ketään teistä piirrustustaitoisista tallilaisista toteuttaa tätä (vaikka tuon alkuperäisen kartan pohjalta) lopuksi voisin vaikka itse vain lisätä karttaan paikkojen nimet (teksti jutut). Sitten tähän tulisi vielä oma osia "Hiisijärveläisille", eli käytännössä tallilaiset pääsisivät sinne itse kirjoittelemaan itsestä paljon tarkempaa nippelitietoa, mitä muut voisivat hyödyntää tarinoissaan ja lisäksi kaikki ajankohtaiset hahmoon liittyvät jutut (mitkä voivat esim vaikuttaa hahmon mielialaan, mistä hän puhuu jne.) Voisiko tänne tulla vielä jotain muuta (tarkoitan siis kokonaisuudessa Hiisijärvi osioon)? esim. Jotain vähän sen tyylistä mitä on Satulahuoneessa (osio, mistä löytyy juttelu/pelailupaikka tallilaisille, ideointi ja roolipelit.) Täällä voisi siis olla esim. joku Hiisijärven juoru/ilmoituspalsta (voisi ilmoitelle vaikka karanneesta koirasta, joulumarkkinoista, tai mitä nyt keksiikin!) ja/tai toinen roolipeli osio missä voisi pelailla tallin ulkopuolella! Sitten tuntitoimintaan, minkä uudistus asiasta tämä koko juttu lähti! Tuntitoimintaa olen mietiskellyt paljon, mutta mitään selkeää yhtenäistä ideaa en ole vielä siihen saanut. Joten tämä vielä pohdinnan linjalla.. Instagram. Tähän sain myös paljon palautetta, erityisesti instagramin kannalla olevaa. Olenkin suunnitellut, että jos kaikki tallilaiset tekisivät hahmolleen oman IG tilin (jos ei vielä ole). Täällä voisi jakaa piirrustuksia ja itse ottamia kuvia (tai vapaasti kopioituja), mikäli omia kuvia ei ole ja haluat käyttää jotain kuvaa hoitsustasi Hiisiksen sivuilta, voimme tästäkin keskustella, mutta muistathan ensin kysyä Kaikki hiisikseen viittaavat kuvat voitaisiin koota Idan aloittaman #hiisiksenratsastuskoulu hästägin taakse, josta mahdolliset kiinnostuneet ne löytäisivät. Lisäksi Hiisikselle voitaisiin luoda oma direryhmä, joka olisi avoin vain kaikille tallilaisille. Täällä voitaisiin nopeasti informoida asioista ja keskustella. Kuten varmasti monet ovat huomanneet on foorumi hieman hankala mobiilissa :/ Tämä siis mahdollisesti voisi jopa nopeuttaa informaation kulkua ja helppoa saatavuutta/luettavuutta. Tuntuu, että tästä puuttuu nyt jotain todella oleellista, mutta siinä taitaa olla pääpiirtein koottunat kaikki tähän asti pohditut uudistukset! Ehdottomasti saa kommentoida, ideoida paremmin tai vaikka vastailla jättämiini kysymyksiin, senhän takia minä tämän tänne päätin kirjoittaa!
|
|
|
Post by Ida on Oct 25, 2016 20:06:12 GMT 2
Ajatukseni yhteen lauseeseen tiivistettynä: kuulostaa tosi hyvältä! Ihan oikeasti tuo on aivan mahtava, juorupalstat ja kaikki... Mulle tuli heti mielikuva jostain heippalapusta "Hei sinä joka ajat mopolla Pölkkytien varrella...." Mun mielestä toi kartta on jo aika hyvä, ottaen huomioon et ei varmasti oo helppoa tempasta ykskaks jotain karttaa. Hmmm musta ei varmaan oo kartantekijäksi, en saa puhelimella ihan noin pientä ja tarkkaa piirretyksi. Ei mulla varmaan ollut muuta, tuo vaikuttaa tosi hyvältä. Tai heei, onko Hiisijärvessä jotain tapahtumia, mistä kaupunki tunnettais? Vähän kuten Lahdessa on Summer Up, niin oiskos Hiisijärvellä joku oma kesäfestarinsa? Tai mikä tahansa muu tapahtuma. Mun mielestä tää foorumi menettelee ihan hyvin kännykälläkin - mulla on toiminut tää ihan hyvin. Tai no joo, oli se aluksi aika outoa mut siihenkin tottuu. Varsinkin sitten kun oppi käyttämään tietokoneversiota eikä mobiiliversiota Oon nyt elokuusta saakka kirjoittanut kaiken - jopa hoitotarinatkin - puhelimella, ja mun mielestä se on ihan jees. Voi kirjoittaa hoitotarinoita vaikka äikäntunnilla, kun kännykän näprääminen ei herätä huomiota.. Mutta instagram on kyl tosi kätevä paikka mun mielestä, uudet kävijät löytää tallin helpommin ja mun mielestä se vois lisätä sellasta yhteenkuuluvuuden tunnetta. Ainiin, noista tägeistä tuli mieleen seuraava.. Kun jokaisella Hiisiksen hepalla on tuo "X:n varusteet" ja linkki hepan varusteisiin, niin oisko mahdollista tehdä vastaavanlainen linkki hevosen kuvagalleriaan? Ajattelin, että kun lisää kuvan instaan, ja siellä on joku tietty hevonen niin tägäisi sen hepan vaikka #hiisivuorenVintiö (käytin Vintiötä esimerkkinä) ja sitten linkkaisi sen tägin. Toi ois siinä mielessä kiva, että kun kattoo ihan vaikka vain piirustuksiakin niin se kertoo hepasta ja hoitajastakin yhtä sun toista (kuvathan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ).
|
|
|
Post by allu on Oct 26, 2016 14:54:51 GMT 2
Hmm.. Hiisijärvi on sen verran pieni paikkakunta, etten usko siellä mitään festareita järjestettävän, mutta kenties (todellakin) jotain muuta, esimerkiksi vain Hiisijärven asukkaille suunnattua Ainakin jotain perus joulumarkkinoita tms. mutta voidaanhan täällä järjestää jotain ihan omaa juttua! Siis mitä?! Sinäkö olet kirjoittanut ne viiden miljoonan metrin pituiset tarinat kännykällä? Täytyy kyllä nostaa hattua, itse en juuri jaksa edes tarinoita kommentoida puhelimella. Johtuu varmasti siitä, että oma kännykkäni on vuosimallia -1000 ja toiminta sen mukaista.. Toiseksi olen tottunut nopeaan tietokoneeseen, joten en juuri jaksa vaivautua Hiisistä kännykällä päivittelemään.. Niin ja hei tuohan on hyvä idea! Itse olen miettinyt juuri hevosille jotain kuvagalleriaa sivuille, mutta se on vähän kaatunut omaan laiskuuteen. Mutta heh, tämäpä pelastaa vaivannäön, sen kun lisää johonkin kivaan tägin ja linkkaa sen pollen sivuille
|
|
|
Post by allu on Oct 29, 2016 7:17:01 GMT 2
Ja sitten tarkempaa suunnittelua siitä tuntitoiminnasta.. Kun ideat iskee, ne on todella pakko päästä tallentamaan, vaikka puoli kahdeksalta lauantaiaamuna Pohdin kaikkien antamia ideoita ja nyt kaikki palaset vain tuntuivat sitten loksahtavaan kohdilleen. Idea on melko valmis, enää kaivataan vain teidän kommentteja ja muutamaan kohtaan odotan myös mielipiteitä, sillä itse en tiedä mikä niistä on teidän mielestänne paras! Vakiotunnit- Jatkuvat käytännössä samanlaisina, tallilaiset, ulkopuoliset ja vakkarituntilaiset voivat suorittaa näitä
- Tallilaisille osallistuminen ei maksa mitään, mutta saavat palkkioksi tr
- Vakiotuntilaiset saavat palkkioksi sekä tr että rp
- Ulkopuolisille osallistuminen on sen 25 v€/kerta, tietysti heille ei voida jakaa muuta kuin positiivinen ja kattava kommentti
- Suurimpana uudistuksena: tuntikalenterista tulisi löytymään vain alkeistunti, helppo tunti, vaativa tunti ja vaikea tunti. Tunnin osallistuja saisi päättää itse onko kys. tunti hänen kohdallaan este,koulu vai yleis, eli Helppo tunti kohdalla voisi olla koulu/este/yleis. Tämä on vaikea selittää mutta toivottavasti joku edes ymmärsi
- -> Tuntilistaan (löytyy kohdasta Vakiotunnit) tulisi kunkin (alkeis/helppo/vaativa/vaikea) kohdalle kaikki kyseiselle tuntitasolle mahdolliset ratsut, joista ratsastaja edelleen voisi siis valita ratsunsa.
- Ei voi ansaita tuntimerkintöjä, kaikki tallilaiset ansaitsevat näistä päiväkirjamerkintöjä
[/b][/font] - Edelleen järjestettäisiin silloin tällöin yksittäisiä tunteja
- Tunnit voivat olla avoinna joko tallilaisille tai kaikille
- Tuntien suoritus vaihtelee, mikäli tunti maksaa tallilaisille (tr) myös kuittaus helppo, jos tunti taas ei maksa on kuittaus yleensä vaativa.
- Yleensä ratsua saa toivoa, joskus ratsut menevät nopeat syö hitaat systeemillä
- Tunneilta voi ansaita tuntimerkintöjä, sekä tuntikohtaisesti muita palkintoja, mutta ei tr
[/ul] Kurssit- Kurssit ovat kestoltaan suunnilleen 3-6 tuntikertaa
- Kursseille voivat osallistua vain tallilaiset
- Kursseille osallistuminen maksaa tr
- Kursseista saa palkinnokseen 1xtuntimerkintä per kurssitunti, kurssin mukaan merkki/merkkejä ja muita kurssi kohtaisesti myös muita palkkioita
- Kursseja järjestetään kysynnän mukaan, mutta tarkoitus olisi, että aina olisi käynnissä/avoinna ainakin yksi kurssi
- Kysymys teille: Pitäisikö kursseja järjestäessä suunnitella koko kurssin sisältö, niin että kun osallistuisi kurssille voisi omaan tahtiin suorittaa kurssin, vai niin että tunnit tulisivat 2-4vk välein jonka jälkeen olisi aikaa suorittaa ne seuraavaan kertaan asti?
- Tuntihepat jaetaan mahdollisten toiveiden mukaan. Jos kurssi on niin, että sen voi suorittaa omaan tahtiin, jaetaan kaikki ratsusi eri tunneille jo osallistumisen yhteydessä
- Jokaisella kurssitunnilla eri suoritustapoja: suoritustapoja on aina kolmea eri tasoa: 1) kaikista vaivattomin, jos on kiire tai ei muuten vain inspiraatiota, rastiruutuun tyylinen 2) Jo hieman enemmän aikaa kuluttavampi, mutta myös sisällöllisempi. Joku pieni kirjoitus/piirrostehtävä 3) Aikaa vievä, mutta myös todella tuotoksellinen, kunnon tarina mahd. piirros mukana
- -> jokaisesta kurssitunnista saisi tuon tuntimerkinnän, koko kurssin suorituksesta merkin/merkkejä + erikseen jokaisen kurssitunnin suorituksesta voisi ansaita jotain (mitä?) riippuen kuittauksen tasosta.
Valmennusryhmä- Nyt voisi viimein tämänkin toteuttaa
- Mukaan otetaan tallilaisia sekä ulkopuolisia, mutta 5 valmennuspaikasta 3 olisi varattu tallilaisille
- Mukaan päästäkseen tulee olla osallistunut yhdelle vakiotunnille, jonka jälkeen voi tehdä hakemuksen ryhmään
- Hakemuksessa kerrotaan ratsukon historiasta, tulevaisuuden tavoitteista ja tasosta
- Osallistua voi vain yhdellä tietyllä hevosella (hiisiksen tuntiheppa/oma heppa/jostain muualta lainattu), mutta pitäisikö olla niin, että Hiisiksen tallilaiset joilla on täällä hoitsu ja omaheppa voisivat osallistua vaihtelevasti kummallikin halutessaan, vai menisikö liian sekavaksi?
- Jokaisesta valmennuskerrasta tulisi pieni suoritus (tyyliin raksiruuttuun)
- Palkkioksi jokaisesta valmennuksesta saisi jonkinmoisen kommentin valmentajalta, lisäksi jokaisen ratsukon kanssa keskusteltaisiin kilpailuista ja jokaiselle luotaisiin yksilökohtainen valmentautumis suunnitelma
- Tallilaisten, jotka ovat ryhmässä tallin opetusratsuilla tulisi edustaa Hiisivuorta tietyissä ratsastuskoulujen välisissä mittelöissä
Huhhuh, toivottavasti tästä ei jäänyt puuttumaan mitään oleellista.. Joka tapauksessa lisäyksiä saa tehdä ja olisin erityisen kiitollinen kaikista kommenteista + vastauksista noihin joihinin kysymysmerkki kohtiin
|
|
|
Post by Ida on Oct 29, 2016 9:32:33 GMT 2
Joojoo kaikki kännykällä tehtyjä! Oikeastaan kirjoittaminen käy nykyään vaivattomasti tän kanssa, sorminäppäryys on jo kehittynyt huippuunsa XD Kuinka paljon Hiisijärvessä on muuten asukkaita? Et kuinka pienestä paikasta puhutaan Mut nyt tuohon tuntihommaan. Mitä mä nyt äsken luin niin kaikki vaikuttivat hyvältä. Tuo kalenteriuudistus ois kans tosi kätevä, se helpottais tunneille osallistumista ja hoitotarinoidenkin kirjoittamisessa kun saa itse hallita sitä mikä tunti on menossa. Okeijoo, kyllä tähänkin asti on voinut katsoa vain kalenterista tunteja ja päättää vapaasti, mutta olis tämä uusi tapa vapaampi! Mä en oikein tiedä kumpi tapa saattaisi olla parempi: se että kurssin sisältö tulee kerralla esille ja sen saisi aikanaan tehdä pois, vai se että on 2-4vk aikaa. Ensimmäistä vaihtoehtoa olis kyl ihan kiva joskus kokeilla, mä en tiedä olisikohan se mulle helpompi tapa... Hmmm jaa-a, kurssitunnin suorittamisesta voisi saada vaikka... No nyt ei tullutkaan mitään. Tämä ei nyt liity mitenkään tähän tuntiasiaan, mutta äskeistä kysymystä pohtien mieleeni tuli ykskaks idea! Kun on olemassa ravigaalaa ja sen sellaista, niin voisiko Hiisikselläkin olla joku oma Wall Of Fame. jaettaisiin vaikka eri titteleitä, vaikka nyt esimerkiksi: - Vuoden hoitaja - Vuoden omistaja - Vuoden hevonen (ruunista/oreista ja tammoista erikseen). - Vuoden "tuntilaisten suosikki" (kuka on ollut halutuin heppa tunnille). - Vuoden ilopilleri. - Vuoden menestynein hevonen (mitataan siis kisoissa menestymistä, lasketaan vaikka voittoprosentit samalla tyylillä kuin ravureilla on ne statistiikkamerkinnät). - Vuoden söpöin ratsukko. Jne noita titteleitä voisi olla vaikka millä mitalla, jotka sitten ratkottaisiin äänillä tai sit ihan tilastoja (kisatuloksia) tarkastelemalla. Että jokaisen tittelin kohdalle ehdotetaan 1-2 hevosta/henkilöäratsukkoa ja lasketaan äänipisteet lopuksi. Meinasin ensin ehdottaa jotain titteleitä tohon kurssin suorittamis -palkkioksi mut sit tulikin ravigaalat mieleen. Mut Hiisisgaala olis oikeasti aika makia! 8) Muttajoo aiheesta seuraavaan Mun mielestä olisi kiva jos saisi valmennuksessa osallistua sekä hoitsulla että omalla. Ei se mun mielestä menisi sekavaksi... kai? Mulla ei varmaan oo muuta lisättävää noihin.
|
|
|
Post by Theo on Oct 29, 2016 10:58:49 GMT 2
Mä en oo tähän aiheeseen mitään kai vielä kirjoittanutkaan, mutta nyt on pakko ottaa osaa kanssa. Vakiotuntien ja yksittäisien tuntien suunnittelut kuulostaa tosi hyvältä. Tykkään etenkin tuosta vakiotunteihin suunnitellusta uudistuksesta - tuntuu että se antaa vielä jollain tapaa vähän enemmän vaihtoehtoa ja vapautta vakiotunteihin, vaikka onhan sitä ennenkin ollut aika paljon. Elikkä näihin kahteen mulla ei ainakaan olisi mitään lisättävää tai parannettavaa. Noista kursseista en tiedä, itselleni olisi ehkä helpompi tapa että tuntien tehtävät tulee 2-4vk välein ja niitten suoritusaikaa on seuraavaan asti (kunhan kerrottaisiin milloin seuraava tunti on ). Toisaalta, tollasta toisen tyyppistä suoritustapaa en ookkaan koskaan koittanut. Ehkä kurssien suoritusten kanssa kannattaisi aluksi tehdä muutamat "kokeilut" ja katsoa miten ne sujuu, ja sitten päätetään että millä jatkossa mennään. Voisihan se suoritustyyli riippua kurssistakin, mutta meneekö se sitten kanssa liian monimutkaseksi tai hämmentäväksi? Tykkään edelleen tosta valmennusryhmän ideasta, ja suunnittelut kuulostaa tosi hyviltä. Mun mielestä ei siis menisi liian monimutkaiseksi, jos hevosenomistajat voisivat vaihdella oman hevosensa ja hoitsunsa välillä. Itse vain ehkä tykkään ideasta, että kävisi samalla hevosella kokoajan. Tällöin kyseinen ratsukko edistyisi ehkä vähän paremmin, ja tietenkin muutosta edelliseen valmennuskertaan olisi helpompi huomata. Eli voisihan se olla niin, että saa vaihdella oman hevosen ja hoitsun välillä, mutta voi myös ratsastaa vain jommalla kummalla halutessaan. Ja sitten vielä tähän Idan hiukan off topic-aiheeseen, jonkun muotoinen Hiisisgaala olis aivan mahtava idea! Jos sitä innostutaan kanssa toteuttamaan, niin niistä titteleistä täytyy varmaan keskustella kanssa erikseen (eihän niitäkään liikaa voi olla ).
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 29, 2016 13:03:23 GMT 2
Pakko itsekin kommentoida tähän vaikka olenkin aivan untuvikko täällä Hiisiksessä ja vain tuntiratsastajana.
Vakiotunnit täällä on mun mielestä jo valmiiksi todella toimiva konsepti ja itse juurikin näiden takia tänne liityin. Näistä tulee jotenkin nostalginen fiilis, sillä silloin kun aloitin joskus kymmeniä vuosia sitten ratsastuksen ei sillä ratsastuskoululla ollut edes mahdollisuutta ottaa varsinaista hoitohevosta. Muutenkin valtaosalla oikeassa elämässä ratsastuskouluissa ratsastavilla ei ole hoitohevosta, joten mielestäni virtuaalitalleilla mahdollisuus olla pelkkä tuntiratsastaja tuo ripauksen lisää realistisuutta harrastamiseen.
Vakiotunteihin ei itselläni ole mitään sen suurempia kehitysehdotuksia, olen tyytyväinen nykyiseen meininkiin. Olisi ehkä kiva, jos tunnille olisi useampi hevosvaihtoehto kuin neljä, sillä jos niistäkin kaksi on pienempiä poneja, niin näin pitkänä ratsastajana hevosvaihtoehtoja on periaatteessa vain kaksi. Pitkällä tähtäimellä olisi helpompi kirjoittaa vaihtelevia ja mielekkäitä tarinoita, jos (ainakin melkein) joka tunnille voisi valita eri hevosen.
Itselläni on kokemusta sellaisten kurssien suorittamisesta, jossa kaikki kurssitehtävät ovat olleet avoinna samaan aikaan ja niitä on saanut suorittaa omaan tahtiin ja se on mielestäni ollut ihan toimivaa ja mukavaa. Toki tuo toinenkin vaihtoehto on varmasti toimiva, mutta ainakin itselläni saattaisi helposti loppua esim. mielenkiinto kurssin suorittamiseen, jos eri suorittamiskertojen välillä on liian pitkä aika.
Esimerkiksi peruskurssejahan voisi olla kokoajan käynnissä niin, että halukkaat ja esim. uudet tallilaiset voivat suorittaa näitä milloin tahansa. Silloinhan melkeimpä ainut vaihtoehto on tuo, että kaikki kurssitehtävät ovat kerralla näkyvillä. Sen lisäksi voisi olla "erikoisempia" kursseja, jotka olisivat käynnissä vain tietyn ajan ja näissä taas toimisi tuo kurssitehtävien julkaiseminen yksi kerrallaan.
Noissa suoritustavoissa onko jokaisella kurssitunnilla siis nuo kaikki kolme vaihtoehtoa? Jos, niin kuulostaa mielestäni hyvältä. Ihmiset pitävät erityylisistä tavoista, ja näin jokaiselle olisi jotain. Ehkä näistä voisi saada myös eripituisen kommentin suoritustason mukaan. Ovatko kurssit muuten ainoastaan hoitajille/hevosenomistajille vai myös vakiotuntilaisille?
Myös tuo valmennusryhmä, johon täytyy hakemuksella hakea kuulostaa tosi hyvältä. Tästäkin minulle tulee mieleen entinen IRL ratsastuskouluni jossa ratsastin, ja jossa valmennusryhmiin tuli erikseen hakea. Ehdottomasti olisin siis tällaisestakin kiinnostunut, jos se olisi avoinna myös tuntiratsastajille. Etenkin tässä kiinnostaa tuo tavoitteellisuus ja "pakko" osallistua kilpailuihin.
|
|
|
Post by allu on Oct 29, 2016 15:38:22 GMT 2
Kiitos kaikille jo tähän asti tulleista kommenteista! Ida, Hmm, en ole oikeastaan tarkemmin miettinyt paljonko Hiisijärvellä voisi olla asukkaita Hiisijärvi on pieni paikkakunta, mutta sen tarkemmin en ole vielä asiaa ajatellut. Jos mentäisiin 10 000 asukkaan paikkeille, voisi se suunnilleen olla realistinen asukasmäärä pienelle paikkakunnalle. Ainiin ja ennen kaikkea Hiisijärvi on vähän sellainen takapajuinen maalaisjussila. Meillä on kyllä selkeä keskusta, mutta suurin osa pinta-alasta on metsää ja peltoa. Ja tuo Wall Of Fame ehdottomasti toteutukseen! Kun tätä ulkoasua asentelin, tein sellaiselle oman paikkansakkin, mutta poistin sen myöhemmin, kun tyhjä seinä rupesi häiritsemään.. Mutta pitääpä vielä kerätä näitä titteleitä mahdollisimman paljon, niin saadaan joskus ennen 2017 äänestys käyntiin Theo, joo joo! Pohdin itsekin, että kurssien suoritus mahdollisuuksiin voisi vaikuttaa itse kurssi. Ja tarkoitinkin, että ratsua valmennusryhmässä saa vaihdella halutessaan, se ei toki ole pakollista Elias, Ihanaa, sellaista fiilistä pyrin itsekin saamaan tosin vain Hiisiksen puikoissa. Kuten tuossa tuntisuunnitelma viestissä mainitsin, tarkoituksena olisi muuttaa tuntilistat niin, että niissä lukisi aina kullekin tuntitasolle kaikki mahdolliset ratsut. Theo mainitsi, että eri kursseilla voisi olla eri systeemit (2-4vk/vapaa suoritus) ja tuo idea, että peruskursseilla menisi eri tavalla kuin erikoiskursseilla on oikeastaan aika hyvä! Tosin voisin vielä kokeilla pistää jonkinmoisen kurssin tuolla toisella tavalla käyntiin, niin että kaikki pääsisivät kokeilemaan mitä tästä tavasta tykkäisivät Ja tosiaan - tarkoituksenahan olisi - että tuntilaisilla olisi yhtä paljon mahdollisuuksia kuin hoitajilla/ yksityishevosten omistajilla, eli tuntilaiset pääsisivät siis yhtä lailla kursseille/valmennusryhmään mukaan! Ja joo, tarkoitus tuossa kolmessa kurssin suoritustavassa juurikin, että jokaisella kurssitunnilla olisi kolme eri vaihtoehtoa.
|
|