|
Post by Ida on Oct 14, 2016 11:26:19 GMT 2
- Mäkin kannatan et mentäs vaan mettäpolkuja pitkin, tuumin urposti hymyillen. - Eikä oo hirvikärpäsiäkään enää ni sielt on ihan kiva mennä! Käänsin jo Morttia menosuuntaan ja ruuna lähti rauhallisesti kävelemään. - Nopeemmat voi mennä ohi! Huikkasin vielä olkani yli ja virnistin. Mortilla ei ollut kiire mihinkään, ja siksi rakastinkin maastoretkiä sen kanssa.
|
|
|
Post by Theo on Oct 14, 2016 15:32:52 GMT 2
- Jees, eikun matkaan, tokaisin ja ohjasin ratsuni Mortin kirjavan takamuksen perään. Ranella oli niin vauhti päällä, että se päätti kiriä heti Mortin ja Idan rinnalle. En ohjannut oria takaisin jonoon, voitaisiin me tässä vierelläkin vähän aikaa kävellä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 16, 2016 6:07:56 GMT 2
Vintiö lähti heti automaattisesti Mortin perään ja Ranen ohittaessa ruunaa päädyimme heti Mortin ja Ranen perään. Ruunan askeleet tuntuivat oudoilta, ne olivat sellaiset keinuvat. Muilla oli koko ajan jotain pientä keskestelua yllä. - hei käytteks te kaikki lukiota? Kysyin yhtäkkiä leikaten muiden jutut. - mä ite käyn lukion ekaa mut en täällä Hiisijärvellä, vaan viereisellä paikkakunnalla. Oon kyl kelannu et jos mahollista vaihtaisin Hiisijärven, koska en jaksa enää niitä välimatkoja.., selitin lama tilannettani muillle.
|
|
|
Post by Ida on Oct 16, 2016 8:15:12 GMT 2
Theon tullessa vierellemme virnistin pojalle ja tein ilmeen, jota tehdään kun opettaja käskee tunnilla valita itselleen parin. Lopulta käänsin pääni taaksepäin kuullakseni takana kulkevia paremmin. - Joo melkein kaikki meistä käy. Ite oon nyt täsä Hiisijärven lukiossa toista vuotta, vastasin Annin kysymykseen. - Ja Hiisijärven lukio on oikeesti ihan kiva, et tuu ihmees meiän lukioon! Ei oo ostoskeskukseenkaan pitkä matka et pääse vaik mäkkärille syömään päivällä... //Käyn näköjään toisen vuoden uudelleen kun en ikäännytä itseäni
|
|
|
Post by Theo on Oct 16, 2016 10:31:18 GMT 2
Jonossa alkoi syntyä keskustelua lukionkäynnistä, olihan munkin sitten pakko heittää mukaan omat mielipiteeni Hiisijärven lukiosta. - Joo mä käyn vikaa vuotta Hiisijärven lukiossa, ja on se kyllä munkin mielestä aika kiva vaikka vähän pieni onkin, kerroin alunperin aiheesta kyselleelle Annille.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Oct 16, 2016 11:38:16 GMT 2
Smirky otti pari raviaskelta muiden hevosten perään ja oli jo lähdössä ohittamaan joukkoa sivummalta, mutta pidin tamman jonon hännillä ja se jäi kävelemään Vintiön viereen. Sille tekisi vain hyvää oppia kävelemään myös muualla kuin ensimmäisenä, joka oli peruja lyhyestä laukkaratsun urasta. Edistystä tosin oli tullut jo paljon, enää Smirky ei ollut heti kiukuttelemassa kun toinen hevonen tuli lähelle vaikka näyttikin silloin jatkuvasti hieman ärsyyntyneeltä. Tosin täysiverisen perusilme kyllä taisi loppujenlopuksi olla juuri hapan ja sitruunan niellyt.
- Mä oon jo periaatteessa valmistunut ja muualla opiskelemassa, mutta walesilainen ja suomalainen lukio ei ihan mee yksyhteen niin teen vielä jotain hajanaisia kursseja ja kirjoituksia, vastasin porukan alkaessa puhumaan lukiosta, - Hiisijärven lukio on kyllä ihan jees.
|
|
|
Post by Ida on Oct 16, 2016 12:59:26 GMT 2
Kaulani oli aivan mutkalla minun katsellessani takana olevia. Sanotaan, että ajaessa täytyy katsoa eteensä, mutta Mortilla olikin automaattiohjaus päällä. - Jep jep, kyl siel jotenki viihtyy, lisäsin Jemin perään. Vähän ajan päästä polku vaihtui metsätieksi. Metsässä ei tuulenut enää lainkaan niin pahasti, eikä kylmääkään ollut. - Eikös tähän väliin sopis pikku ravipätkä? Kyselin ja kannustin jo Mortin keinuvaan raviin.
|
|
|
Post by Theo on Oct 16, 2016 16:02:40 GMT 2
- Sopii sopii, sanoin virnistäen ja annoin kevyet pohjeavut Ranelle. Ori siirtyi reippaaseen raviin, ja jouduin heti pidättelemään sitä. Ranella oli muiden maastoilijoiden ratsuihin, paitsi Smirkyyn verrattuna aika vauhdikkaat askeleet.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 17, 2016 20:20:09 GMT 2
Idan ehdottaessa ravia olin heti mukana. Oikeastaan Vintiö oli jopa vielä enemmän mukana, sillä ruuna suorataan ampaisi vauhtiin Mortin kiihdyttäessä raviin. Ruuna kuitenkin tasatui pian ja jäi tasaiseen reippaaseen raviin. Katselin vierellämme olevaa mustaa täysiveristä, sen musta karva kiilteli kauniisti. - mm, mun on pakko puhuu rehtorille ens viikolla, totesin lopulta, sillä muut olivat suositelleet Hiisijärven lukiota.
|
|
Miina
Menossa mukana
|
Post by Miina on Oct 24, 2016 13:18:36 GMT 2
Olimme tulleet hiljaa Velmun kanssa muiden perässä. Katselin vaatteettomia puita. Väriloisto oli alkanut hiipua. - Mä käyn Hiisijärven lukiossa kanssa, mut oon jo 20 vuotta ja ennen lukiota opiskelin ammattikoulussa. Oon niinku aikuisopiskelija, totesin. - Kiva paikka! Vähän siihen liittyy sellasia jänniäkin tarinoita... Pyysin Velmua reippaaseen tölttiin muiden perään. Vähän se tuijotti neulasensa pudottanutta kuusta. Puu oli ilmeisesti tuholaisten valtaama ja siksi karu näky. En ollut ennen moista nähnyt.
|
|
|
Post by Theo on Oct 24, 2016 14:11:14 GMT 2
- Joo no siis kyllä Hiisijärven lukiosta huonoja tarinoitakin on, mutta eiköhän vähän jokaisesta paikasta oo, totesin Miinan sanottua jotain lukioon liittyvistä jutuista. Hei muuten hidastetaanko käyntiin, kun se silta tulee ihan just? kysyin sitten heti perään huomattuani kuinka pitkälle olimme edenneet.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Oct 24, 2016 15:38:09 GMT 2
Smirky viskoi päätään rauhattomasti siirryttyämme raviin, mielenosoituksena ettei saanut lähteä päästelemään täysillä eteenpäin vaan joutui hidastamaan ja lyhentämään askeleitaan normaalista, saaden myös minut pomppimaan sen paljaassa selässä. Ruska-aika oli jo mennyt ohitse ja maisema oli masentavan harmaa, siellä täällä jossakin puussa keltaiset lehdet. - Joo hidastetaan vaan, vastasin Theon kysymykseen ja pyysin Smirkyn käyntiin, johon se siirtyi pärskähtäen ja heilauttaen päätään turhautuneena.
|
|
|
Post by Ida on Oct 24, 2016 16:30:55 GMT 2
Puristin hiukan nyrkkejäni, jolloin Mortti hidasti käyntiin ja ravisti päätään. Katselin ruunan pään yli eteemme - siellä se silta ja pieni puro olivat niin kuin aina ennenkin. Ohjasin Mortin sillalle, jolle se päättäväisenä asteli korvat töttöröllä. - Ei mörköjä sillan alla! Hihkaisin iloisena toisille päästyäni sillan loppupäähän.
|
|
|
Post by Theo on Oct 24, 2016 18:41:57 GMT 2
Silta saapui nenämme eteen, ja Mortti oli jo kovaa vauhtia sitä ylittämässä. Rane tyssäsi siihen paikkaan ja jäi toljottamaan kyseistä kamalan pelottavaa siltaa. Annoin pohkeita Ranelle, mutta ori vain kurkotti päätänsä siltaa kohden ja ihmetteli sitä. Yhtäkkiä Rane päättikin sitten mennä sillan yli, ja pomppasi niiltä sijoiltaan puisen sillan päälle, josta harppoi sitten isoin askelin yli.
|
|
Miina
Menossa mukana
|
Post by Miina on Oct 24, 2016 20:57:24 GMT 2
- Niin! hymyilin Theolle. Ilmeisesti muut eivät olleet kuulleet niistä oikeasti jännittävistä mielikuvitustarinoista, joita vanha lukiorakennus piti sisällään. Olin selaillut jotain ihmeellisiä nettisivuja, ennen kuin olin hakenut kouluun. Kukaan muukaan ei puuttunut puheeseen. Totesin Jemin suuntaan: - Kunpa lunta sataisi pian ja paljon! Hidastin Velmua hyvissä ajoin, sillä Rane oli jäänyt pällistelemään siltaa. Naurahdin hyväntahtoisesti sille ja huudahdin: - Hyvin menee! Velmu ylitti sillan, jos ei aivan tyynesti niin enempiä ällistelemättä. Kavioista kuului hauska ääni. Loruilin tahdissa: - Maas-to-ret-ki ei tuu he-ti päät-ty-mään, kun mei-dän ryh-mä pi-tää yh-tä ja met-säs-sä äl-lis-tyt-tää!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 28, 2016 15:36:42 GMT 2
Silta ilmestyi pian eteemme. Vintiö katseli sitä kuin mitäkin hirveätä mörköä, mutta ylitti kuitenkin muiden perässä jalkoja korkealle nostellen. - Millaisia tarinoita? Kysyin yhtäkkiä Miinan kerrottua jotain erikoista. Vaikka muita ei näyttänyt kiinnostavan, kiinnostivat kaikki yliluonnolliset jutut mua todella paljon. Joskus pienempänä oli lukenut niistä ja olisin todella kovasti halunnut että minä olisin joutunut tälläiseen tilanteeseen tai saanut kokea jotain yliluonnollista, mutta niin ei ollut koskaan tapahtunut. Toisaalta uskoin, mutta toisaalta en. Tiirasin Miinaa tarkkaavaisesti kypäränlippani alta ja pohdin kiinnostivatko samat asiat tätäkin.
|
|