|
Post by Ida on Oct 11, 2016 15:12:40 GMT 2
Maastomörriäiset Aloitetaampas pitkästä aikaa joku roolipeli! Aikarajaa tälle ei ole, omat roolit voi heittää kun kerkiää. Kiva olisi jos tähän roolipeliin lähtisi jotkut toisetkin mukaan, ettei tarvis yksin lähteä. Ponnistin tuolin päältä Mortin selkään. Hevosen lämmin, paljas selkä tuntui maailman ihanimmalta tällaisessa viileässä säässä! Kumarruin kaulailemaan Morttia ja lämmittelin sormiani ruunan harjan alla. Miksi ihmeessä olin päättänyt lähteä liikkeelle ilman hanskoja? Sormeni olivat nyt jo kylmästä aivan punertavat. - Voidaanko me jo lähteä? Huudahdin toisille kärsimättömänä.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Oct 11, 2016 16:30:37 GMT 2
// Kun kerran swahilin ja arabian kielten morfeemien miettiminen tai luentopäiväkirjan kirjoitus ei innosta niin menossa mukana - Not sure if this is a good idea, virnistin ehdittyäni juuri ja juuri loikata Smirkyn paljaaseen selkään tuolilta hevosen päättäessä stepata mahdollisimman kauas siitä natisevasta hirvityksestä. Ainakaan se ei ollut niin sähköjänis rankan treenin jälkeen. - And that's definitely not a good idea, sanoin sormiaan Mortin harjan alla lämmittelevälle Idalle. - Ootko nyt ihan varma että et tartte hanskoja?
|
|
|
Post by Theo on Oct 11, 2016 16:47:58 GMT 2
- I'm not sure about that either... totesin virnistäen, kun olin vihdoin ja viimein saanut ponnistettua itseni Ranen paljaaseen selkään. Ori steppaili allani hermostuneesti, ja jouduin ohjaamaan ratsuni pienelle ympyrälle. Eilisen vapaapäivän jälkeen ilman satulaa maastoon lähtö ei ollut ehkä parhaita älynväläyksiäni. // mekin tullaan mukaan, vaikken nyt vähän reiluun tuntiin pääsekkään roolimaan kun meen salille.
|
|
|
Post by Ida on Oct 11, 2016 18:59:47 GMT 2
Virnistin pojille, jotka juuri pääsivät ratsujensa selkään. - En oikeestaan oo... mutisin Jemille ja laitoin käteni suun eteen puhaltaakseni niihin. - Oottakaas sekunti, käyn sittenkin hakemassa ne hanskat! Laskeuduin alas Mortin selästä ja lähdin kipittämään ruuna kintereilläni takaisin talliin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 11, 2016 19:29:40 GMT 2
Ilmestyin tallista taluttaen voikkoa komeaa suomenhevosta. Mikä tuuri, että se oli kaivannut liikuttajaa! - Hei mahtuuko vielä mukaan, sain allulta luvan ratsastaa Vintiöllä! ilmoitin virnistäen. Kaikki kasvot olivat minulle vielä tuntemattomia, mutta tässähän niihin pääsisi tutustumaan. Mukavaa, Hiisivuoressa vaikutti olevan todella kivaa porukkaa!
|
|
|
Post by Theo on Oct 11, 2016 19:43:48 GMT 2
- Eiköhän sitä aina mahdu ainakin yksi ratsukko porukkaan mukaan, totesin hymyillen tytölle joka asteli tallista ulos Vintiö käsipuolessaan. Rane valpastui taas huomatessaan Vintiön paikalletulon, ja hörähti tälle lämpimän tervehdyksen. - You just have to say hi to everyone... mutisin päätäni pudistellen orille.
|
|
Miina
Menossa mukana
|
Post by Miina on Oct 11, 2016 19:53:24 GMT 2
"Heii..." huhuilin hiljaa ja ryntäsin tallista kevyesti kuin höyhen, henkäisin vain huurua, en ehtinyt katsoa ketään silmiin kun jo seisoin jakkaran päällä. Velmu kipitti perässäni minkä kerkesi ja parkkeerasi sitten puolen metrin päähän jakkarasta. "Et sä vois vähän, Velmuiseni", tönäisin sitä lempeästi. Jakkara oli kaukana, ja päätin silti yrittää. Paljas selkä oli pyöreä ja soma, kuin tynnyri, joka oli täytetty pumpulilla ja hattaralla ja sen sellaisella.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Oct 11, 2016 20:34:00 GMT 2
- Kyllä maastoon aina mahtuu, virnistin tytölle joka tuli tallista Vintiön kanssa. Naurahdin Ranen hörinälle ja pyysin Smirkyn kävelemään pientä ympyrää sen yhtyessä kuoroon hieman isommin ja kimeämmin hirnumalla. - Not you too, puistan päätäni ja taputan tamman samettista, ohutta karvaa. Täysiverinen ei ollut tainnut huomata mantereen vaihdosta ja talvikarvaa ei ollut nimeksikään.
|
|
|
Post by Ida on Oct 11, 2016 20:42:52 GMT 2
Reippain askelin hölkkäsin takaisin pihalle moikaten vikkelään uutta tyttöä ja Vintiötä. Tuoli seisoi kutsuvasti Hiisiksen pihassa, ja ohjasin mustankirjavan hoitohevoseni sen vierelle. - Ampu tulee! Hihkaisin Mortille ennen kuin ponkaisin sen selkään. Ja tuli muuten hanskatkin mukaan!
|
|
|
Post by Theo on Oct 11, 2016 20:52:15 GMT 2
- Ida toi tais olla ihan järkevä päätös, hanskojen haku meinaan. Olisit varmaan jäätynyt hypotermiaan muuten tai jotain, totesin kun tyttö kehuskeli hanskoistaan. Siirsin sitten katseeni Vintiön vieraaseen ratsastajaan. - Sua en oo tainnutkaan ennen nähdä, jollei muistini petä. Saako nimeä kysyä? kysäisin sitten tytöltä virnistäen pienesti.
|
|
Miina
Menossa mukana
|
Post by Miina on Oct 11, 2016 22:02:58 GMT 2
Nauroin Idalle ja Mortille. He olivat niin oiva pari! "Lähdetäänkö?" huokaisin ihastuneena kirpeään syyssäähän ja vilkaisin poikia. Vieras tyttö hymyilytti minua Vintiön kanssa. Hänellä oli kiva virnistys. "Mikä sun nimes on?" kysyin häneltä, ja Theo tiedusteli häneltä samaa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 12, 2016 17:30:47 GMT 2
- Joo tai siis ei oon uus täällä, vastasin ensin Mustan ison friisiläisen selkään nousseelle pojalle. - Niin ja en kyllä teidänkään nimiä vielä tiedä? kysyin vai vihkaan virnistäen ja vilkaisin samalla keitä kaikkia pihalla oikein oli. Vintiö steppaili hermostuneesti paikoillaan kuopaisten pari kertaa soraa raudoitetulla kaviollaan. "Prr" puhelin hiljaa ruunalle yrittäessäni samalla kiristää sen vyötä. Lopulta sain vyön haluamaani reikään ja pääsin viimeinkin pomppaamaan selkään.
|
|
|
Post by Theo on Oct 12, 2016 22:44:15 GMT 2
- Aa joo no toikin on kyllä totta. Mä oon Theo, taino Theodore jos tarkkoja ollaan mutten suuremmin nauti siitä nimestä joten Theoksi voi kutsua. Oon ton Kustin hoitaja, ja tän nuorukaisen, Ranen, omistaja, tarinoin Vintiön selkään nousseelle tytölle. Jäädessäni odottelemaan vastausta yritin rauhoitella Ranea, joka oli selvästi kyllästynyt tallipihalla seisoskeluun ja oli täysin valmis lähtemään maastoon.
|
|
|
Post by Ida on Oct 13, 2016 11:41:49 GMT 2
- Mä taas oon Ida. Ja tää täsä on Mortti, kerroin ja kumarruin silittämään ruunaa. - Mulla on myös oma hevonen, se ruunikko arabi. Tai no Honka ei oo puhdasverinen mut arabi kuitenkin. Theon ratsu oli silminnähden jo valmis lähtemään matkaan, mutta omani vain päästi huokaisun ilmoille.
|
|
Miina
Menossa mukana
|
Post by Miina on Oct 13, 2016 12:04:54 GMT 2
- Mä oon Miina, moi! esittelin itseni. - Joko lähdetään? Velmu pärskähti innostuneesti ja oli jo menossa. - Niin ja minne me mennään? En oo koskaan ollut maastossa täällä, tiedustelin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 13, 2016 15:38:51 GMT 2
- Niin ja mä olen siis Aada-Lotta, mutta kukaan ei koskaan kutsu mua sillä nimellä, vaan mua voi kutsua vaan Anniks ja toi tallin uus yksäri, Maura, on mun hoitsu, esittäydyin muiden perään. Miinan toiseen kysymykseen en osannut vastata, sillä en tuntenut Hiisiksen maastoja tähän mennessä yhtään, ehkä juuri siksi oli loistava juttu, että pääsin yhdessä muiden mukana tutustumaan maastoihin.
Vintiön pyöri ympyrää hermostuneena, eikä olisi millään malttanut seistä, kun säädin oikean puolimmaista jalustinta. - Me ollaan ainakin nyt valmiita, totesin lopulta katsoen muita ratsukoita vuoron perään.
|
|
|
Post by Theo on Oct 13, 2016 16:40:42 GMT 2
Ilmeisesti Vintiö ja Velmukin alkoivat jo turhautua tallin pihassa seisoskeluun. Vilkaisin nopeasti muita ratsastajia, ja kaikki näyttivät aikalailla valmiilta. - Joo mun puolesta voitaisiin ainakin lähteä. Oothan sä Ida suunnitellut että mistä me mennään, kun sä tätä reissua ehdotit? kysyin ja katsoin Idaa kiusoittelevasti virnistäen.
|
|
|
Post by Ida on Oct 13, 2016 18:07:43 GMT 2
Virnistin tuttuun tyyliini takaisin. Theon kanssa oli aina jotain pientä sähköä, minkä tähden hänen seurassaan oli hauskaa ja jännää. - Itseasiassa en oo suunnitellu. Mut ehdottaisin et mentäis jotain tavallista reittiä et tulis paikat Miinalle ja Annille tutuksi, vastasin ja hieroin leukaani mietteliästi yrittäen näyttää viisaalta. - Vaikka sitä metsäreittiä missä on se silta ja puro?
|
|
|
Post by Theo on Oct 13, 2016 18:17:24 GMT 2
- Joo voidaan mennä se lenkki, kierretäänks me tuolta autotien kautta vai rämmitäänkö pikkupolkuja siihen metsätielle? kysyin vielä varmuuden vuoksi Idalta, sillä kyseiselle reitille pääsi kahta kautta.
|
|
Jem
Tuttu kävijä
© Dom Biddulph
|
Post by Jem on Oct 13, 2016 19:16:38 GMT 2
- Joo ja mä oon Jeremy mut ihan vaan Jem, vastasin muiden jäljestä, - Ja tää on Smirky. - Autotie ei ehkä oo paras idea jos Smirky on mukana, sanoin mietiskellen, - Vaikka tunnen tän hevosen kuin omat taskuni, niin silti se yllättää turhankin paljon, virnistin ja pyysin täysiverisen peruuttamaan muutaman askeleen sen yrittäessä lähteä raville. Vilkaisin vuoronperään Theoa ja Idaa virnistäen ja sitten muita ratsukoita.
|
|