Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 8, 2016 17:17:54 GMT 2
''Niinhän mun piti. Ajattelin juoksuttaa sitä tai tehdä jotain maasta käsittelyä sen kanssa, haluisitko sä tulla vähän jeesailee jos tarvii?'' Kysyin samalla kun avasin katsomon ja kentän erottavan portin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 9, 2016 7:53:33 GMT 2
- Tottakai tuun, vastasin nopeasti ennen kuin pysäytin Velmun kentän keskelle, taputin vuolaasti ja liu'uin sen selästä maahan. Velmun katseli minua siihen malliin, että nyt olisi herkkujen vuoro. - Joo joo saat sitten tallissa, nauroin ponille, joka kovasti yritti hamuta ratsastushousujeni taskua, kuolasikin sen niin ettei mitään rajaa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 2, 2016 21:09:01 GMT 2
Talutin suitsittua Vallua vierelläni kohti maneesin keskustaa. Katsahdin taakseni Fanniin ja totesin tämän astelevan takanani (?). Olin siis päättänyt juoksuttaa ruunaa hieman ja tehdä ehkä jotain pientä maastakäsittelyä, kuka tiesi. ''Hyvä, laitatko sen portin kiinni ettei tää dinosaurus pääse jyräämään kaikkia penkkejä mennessään.'' Sanoin virnistäen suunnaten keskittymiseni kuitenkin takaisin vieressäni seisovaan hevoseen. Olin laittanut sille tallista löytämäni juoksutusvyön, sekä apuohjat jotka olivat alkuun aika löysät. Ohjat olin jättänyt suosiolla talliin. Venyttelin ensin Vallua vähän herkkujen avulla, mutta päästin sen lopulta kävelemään rinkiä ympärilleni.
//sori, vähän tuli tarinamainen ;d
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 2, 2016 21:31:26 GMT 2
Tarvoin Mikaelin ja Vallun perässä kohti maneesia, jossa pistin portin kiinni pojan kehotukesta. Seurasin hetken, kuinka poika venytteli Vallua ja siirryin sitten katsomoon istumaan ja katsomaan. "Huikkaa sit vaan jos tarviit jelppii!" Muistutin vielä poikaa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 2, 2016 22:08:12 GMT 2
''Joo huikkaan huikkaan.'' Vastasin tytön lausahdukseen ja keskityin taas täydellisesti ruunaan. Se asteli laiskasti eteenpäin ympyrällä, joka oli jo alkanut muodostua kavionjäljistä. Maiskautin ja Vallu lähti onnekseni reippaampaan käyntiin. Kovin pitkään en 'jaksanut' kävelyttää sitä joten nostatin ravin ja annoin ruunan hölkätä rennosti eteenpäin. Vaihdoin suuntaa ja toistin saman toiseen suuntaankin. ''Mitä mieltä sä oot tuosta säästä?'' Sanoi yrittäen virittää jonkinmoista keskustelua häiritsevään hiljaisuuteen jonka rikkoi vain hiekan pöllähtely aika ajoin Vallun kavioiden alla.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 3, 2016 18:07:53 GMT 2
"Ai ulkona olevasta vai vallun?" Nauroin pojan kysymykselle, sillä siitä jäi epäselväksi mitä tämä tarkoitti. Tajusin samalla tuijottaneeni toisen käsilihaksia, joten en voinut välttää pientä punastumista. Toisaalta olin myös enemmän kuin helpottunut että Mikael oli rikkonut painostavan hiljaisuuden.
//Sori kun on nyt näin tönkköä :/
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 3, 2016 18:20:00 GMT 2
''Hah, taisin kyllä tarkoittaa ihan tuota ulkona vallitsevaa säätä. Ei Vallun säässä pitäisi mitään vikaa olla.'' Sanoin ja vilkaisin tyttöä joka istui katsomossa. Jouduin siirtämään keskittymiseni takaisin liinan päässä olevaan ruunikkoon, kun se viskoi päätään tyytymättömänä. ''Noniin eteenpäin hop.'' Sanoin ja heilautin samalla liinan päätä kädessäni. Vallu kiristi raviaskeliaan eikä näyttänyt kovin nauttivan juoksutettavana olemisesta.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 3, 2016 18:50:02 GMT 2
"No mikäs siinä, ihanan keväinen ilmahan siellä on", pohdiskelin ja seurasin, kuinka Mikael taituroi Vallun reippaaseen raviin. "Oispa joskus kiva irtohypyttää hevosia", totesin yllättäen, sillä ajatukseni olivat harhailleen Vallusta maneesin estekalustoon.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 3, 2016 19:14:06 GMT 2
''Niinpä, itseasiassa...'' Mikael jätti lauseensa kesken ja jäi miettimään hetkiseksi. ''...miksei me voitaisi nyt vähän hypyttää tätä. Ei nyt ihan mitään metriä, mutta jotain viiskyt' senttisiä kyllä.'' Poika ehdotti ja pyysi ruunan hiljentämään askelluksensa käyntiin.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 4, 2016 15:58:49 GMT 2
"No tuskin se allua haittais! Onhan keskiviikko ja me saadaan itse liikuttaa hevoset miten halutaan", totesin innoissani. "Mä voisin kasata tohon jonkun esteen", jatkoin samalla, kun aloin jo toimimaan kantamalla toiselle pitkälle sivulle kaksi puomia. Tämän jälkeen hain vielä kaksi tolppaa ja rupesin kasaamaan estettä kovalla tohinalla.
|
|